خبرگزاری کار ایران

صمت البرز در جایگاه نخست جذب تسهیلات مشاغل خانگی استان البرز قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۹۹۶

رئیس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز از ایجاد اشتغال مستقیم برای 520 نفر در بخش های مشاغل خانگی استان البرز و ثبت بالاترین عملکرد در زمینه صدور مجوز، ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در شش ماه نخست سال 1402 خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، احمدرضا عسگری گفت: بر اساس هدف گذاری انجام شده از سوی این اداره کل و در حمایت از تولید کنندگان مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار، شناسایی افراد حائز شرایط، افزایش وتسریع در صدور مجوز در دستورکار این اداره قرار گرفته که به موجب آن اداره کل صمت استان البرز موفق به کسب رتبه برتر استانی طی سه سال متوالی 1399-1400-1401 در حوزه بالاترین جذب تسهیلات مشاغل خانگی در استان شده است.

وی افزود: با توجه به میزان اعتبار تخصیصی به مبلغ 10 میلیارد تومان، از تعداد 536 درخواست تسهیلات رسیده به این اداره 462 درخواست به ارزش 37 میلیارد و 550 میلیون تومان به بانک معرفی شده اند که با پرداخت تسهیلات به این 462 طرح تاییدشده 520 نفر اشتغالزایی مستقیم صورت گرفته است.

عسگری در ادامه گفت: هم اینک تولیدکنندگان فرش دستباف بدون نیاز به مراجعه حضوری می توانند از طریق سامانه «بهین یاب» تقاضای دریافت مجوزهای قانونی کار خود را ثبت کرده و از طریق سامانه مذکور امور را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 75 کارگاه تولیدی فرش دستباف در استان شناسایی و مجوز صادر شده است اضافه کرد: در 6 ماه نخست سال 1402 مجموعا برای 17 کارگاه تولیدی مجوز صادر شده که به موجب آن زمینه اشتغال بیش از 350 نفر فراهم شده است، همچنین بیش از 70 نفر از قالیبافان استان جهت استفاده از بیمه تامین اجتماعی معرفی شده اند.

رئیس اداره فرش صمت استان البرز اضافه کرد: از جمله خدمات ارائه شده از سال 1401 تا کنون می توان به برگزاری دوره آموزشی قالیبافان استان در سال 1402-1401 ، معرفی دو کارگاه قالیبافی جهت شرکت در نمایشگاه اکسپو در امارات، معرفی 6 نفر دانش آموخته فرش دستباف در المپیاد 1401 که سه نفر موفق به کسب مقام برتر در سطح کشور شده اند، معرفی سه نفر هنر جو فرش دستباف (دانشجو)در المپیاد 1402 که یک نفر موفق به اخذ رتبه اول کشور گردید، معرفی 5 کارگاه قالیبافی جهت شرکت در نمایشگاههای بین المللی داخلی، صدور 350گواهی پایان دوره دانش آموختگان دو هنرستان کارو دانش استان، جذب تسهیلات 240 میلیارد ریالی برای 3 کارگاه تولید فرش دستباف از محل اعتبارات صندوق کارآفرین، معرفی و جایگزین 85 نفر از قالیبافان حائز شرایط جهت بیمه تامین اجتماعی و هماهنگی جهت تشکیل اتحادیه فرش دستباف اشاره کرد.

عسگری در پایان گفت: در سال جاری تفاهم نامه ای با اداره کار و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و مرکز ساماندهی جهت همکاری و ارائه خدمات و صنعت در مرکز سازماندهی منعقد شد، همچنین با برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی افراد تحت پوشش جهت شرکت در نمایشگاه معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز