خبرگزاری کار ایران

بازدید اصحاب رسانه از روند ریل گذاری تونل متروی کرج +فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۸۲۷

جمعی از خبرنگاران و عکاسان حوزه مدیریت شهری با حضور سخنگوی شورای شهر کرج و مجری پروژه قطار شهری در شرکت سابیر از روند این پروژه در خط ۲ حدفاصل دو ایستگاه شهید سلطانی و آیت‌الله طالقانی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، عمار ایزدیار سخنگوی شورای شهر کرج در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند اجرای پروژه قطار شهری کرج به ساخت و تجهیز ایستگاه شهید سلطانی اشاره کرد و گفت: با تغییر نقشه در رمپ مسافرگیری این ایستگاه، حدود هزار میلیارد تومان در هزینه پروژه صرفه جویی شد و سرعت پروژه نیز افزایش یافت.

این عضو شورا به تامین میلگرد نیز اشاره کرد و گفت: با درایت و تدبیر مدیریت شهری کرج توانستیم از یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک شهر، میلگرد مورد نیاز را تامین کنیم. این میلگردها هنوز به پروژه نرسیده اما به دلیل نیاز و جلوگیری از توقف پروژه یک فقره از بورس خریداری شد.

ایزدیار گفت: ریل گذاری بین ایستگاه آیت‌الله طالقانی تا خط ایستگاه خط ۵ متروی تهران در حال اجرا و تجهیز است و مقرر شده تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: علاوه بر پیشرفت فیزیکی ۶٠ درصدی ایستگاه شهید سلطانی، عملیات ریل گذاری از چهار راه طالقانی تا هفت تیر کرج به اتمام رسیده است.

ایزدیار با اشاره به همکاری قرارگاه خاتم الانییاء (ص) در راه اندازی سیگنالینگ متروی کرج، اضافه کرد: عمده تجهیزات خریداری شده اعم از آسانسور و پله برقی از شرکت‌هایی خریداری شده که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است.

وی همچنین به خرید یه رام قطار نیز اشاره کرد و گفت که در شرکت مپنا در حال تعمیر و آماده سازی است.

محمدجواد رستمی مجری شرکت سابیر، پیمانکار پروژه در جمع خبرنکاران اظهار کرد: از مجموع ۴۹.۷ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه، حدود ۴.۵ درصد آن در شورای ششم مدیریت شهری کرج محقق شده است.

وی افزود: در مسیر ٢٧ کیلومتری خط ۲ قطار شهری ۱۵ کیلومتر بین کمالشهر در غرب کرج و ایستگاه شهید سلطانی در چنوب شرقی کرح، تونل حفاری شده است.

رستمی گفت: در راستای تکمیل قطعه دوم خط ۲ قطار شهری کرج با طول ۴ هزارو۷۰۰ متر به ٨ هزارو۸۰۰ تن میلگرد مورد نیاز است که ۶ هزارو ۲۰۰ تن آن خریداری شد.

مجری پروژه خط ۲ قطار شهری با اشاره به تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع مالی مدیریت شهری گفت: حدود ۶٧٠ کارگر بطور شبانه روزی در حال کار در پروژه هستند که قطعه دوم خط ۲ قطار شهری در موعد مقرر و قبل از پایان سال به اتمام برسد و تا کنون از مسیر ۹ هزارو۴۰۰ متری بین دو ایستگاه شهید سلطانی و آیت‌الله طالقانی، حدود ٣ هزارو۷۰۰ متر آن ریل گذاری شد.

این مسئول گفت: در صورت تکمیل این مسیر طول شبکه ریلی در کرج به ١٠ و نیم کیلومتر خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز