خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

ضرورت ترویج شعار " دانشگاه متعالی در گرو مدرسه متعالی "

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۳۲

آگاهی " و " بینش " دانش آموزان باید در مدارس رقم می خورد. / امر آموزش نوعی سرمایه گذاری است. / وزارت آموزش و پرورش اهیتی جهانشمول دارد.

ایلنا: استاندار البرز در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه جمعیت سراسر کشور به نوعی با مدارس و آموزش و پرورش در ارتباط هستند، بر ضرورت نهادینه ساختن شعار «دانشگاه متعالی در گرو مدرسه متعالی» تأکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدطاهر طاهری در مراسم «بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش» که با حضور فرمانداران، مدیران نواحی آموزش و پرورش، فرمانداران و جمعی از فرهنگیان برگزار شد؛ در تفسیر اهمیت امر آموزش و پرورش اظهار داشت: «آموزش و پرورش» از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی است که کیفیت فعالیت‌های سایر نهاد‌ها تا میزان قابل توجهی به عملکرد این حوزه مرتبط است.

وی افزود: آموزش و پرورش باید به رشد قوه قضاوت صحیح، مسئولیت پذیری، خودآگاهی، ایجاد روحیه خلاق و متفکر به مسائل فردی و اجتماعی بپردازد و رسالت هدایت و تکامل فردی و اجتماعی را به نحو احسن به انجام برساند.

طاهری یادآور شد: نهادینه ساختن تمامی مولفه‌های ذکر شده است که آگاهی و بینش دانش آموزان را مدارس رقم می‌زند.

نماینده عالی دولت در استان البرز ادامه داد: این نهاد مقدس رکن اساسی در توسعه دارد؛ آموزش افراد نوعی سرمایه گذاری است و هر کشوری در این حوزه تلاش بیشتری داشته باشد رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و.. را در تمامی ابعاد تجربه خواهد کرد.

طاهری با اشاره به نقش وزارت آموزش و پرورش در کشور، یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش کشور با آموزش ۱۱ میلیون دانش آموز در نهادهای مختلف آموزشی دارای فراپوشی گسترده‌ای است و از تأثیر تأثیر مستقیم و غیر مستقیم آن در کشور نباید چشم پوشی کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان، در ادامه بیان داشت: از آنجا که نقش تربیتی و فرهنگی آموزش و پرورش از اوان و دوران مدرسه آغاز می‌شود؛ شعار «دانشگاه متعالی در گرو مدرسه متعالی» باید در مدارس نهادینه شود.

وی افزود: در ساحت فرهنگی تنها وزارت آموزش و پرورش فرهنگساز است و نسل نوینی را با ارزشهای انسانی به منصه ظهور می‌رساند.

استاندار البرز گفت: باید این تفکر به باور برسد که «آموزش» برای توسعه مغز است نه پرکردن صرف آن.

وی افزود: البته افزایش کارایی و اثر بخشی سازمان بزرگ و گسترده آموزش و پرورش در گرو بهره گیری مدیران توانمند، مقبول، دارای محبوبیت است.

در ادامه این جلسه اعضای شوراهای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها ضمن طرح دغدغه‌های خود در بخش‌های مختلفی همچون توسعه فضاهای آموزشی در پروژه‌های مسکن مهر، تأمین نیروی انسانی در مناطق محروم، بهره گیری از ظرفیت‌های خیران مدرسه ساز و… به ارائه گزارش عملکرد کاری پرداختند.

در پایان نیز ضمن ارائه مصوبات جلسه از اعضای شورای آموزش و پرورش استان البرز با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز