خبرگزاری کار ایران

به میزبانی استان البرز؛

همایش ملی شیر مادر، بستر ساز تکامل مغز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۰۱۹

به مناسبت هفته جهانی شیرمادر و به همت انجمن علمی ترویجی تغذیه با شیر مادر ایران و انجمن پزشکان کودکان البرز، همایش ملی "شیر مادر، بسترساز تکامل مغز" به میزبانی استان البرز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، همایش ملی "شیر مادر، بسترساز تکامل مغز" در روز سه شنبه دهم مرداد ماه سال ١۴٠٢ به مناسبت هفته جهانی شیرمادر برگزار شد.

این همایش به همت انجمن علمی ترویجی تغذیه با شیر مادر ایران و انجمن پزشکان کودکان استان البرز، همراه با امتیاز بازآموزی برای گروه های تخصصی (شناسنامه سامانه آموزش مداوم 200423) ثبت نام در محل همایش انجام شد.

هیئت رئیسه این همایش سید ابوالفضل افجه، حسین کریمی، محمود راوری، محمد زنوزی راد و دبیر علمی این همایش شهربانو نخعی بود.

محمد زنوزی راد دبیر اجرایی این همایش در حاشیه این برنامه و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: گروه هدف این همایش در رتبه اول، فوق تخصص های نوزادان، اعصاب کودکان، گوارش کودکان، متخصصین کودکان و زنان و زایمان بودند. همچنین در رتبه دوم: پزشکان عمومی، کارشناسان ارشد مامایی، پرستاری، پرستاری NICU، تغذیه و در رتبه سوم: کارشناسان مامایی، پرستاری، تغذیه، بهداشت عمومی جزو جامعه هدف این همایش ملی محسوب شدند.

وی با اعلام پیام همایش با عنوان «شیر مادر بسترساز تکامل مغز» افزود: این همایش دستاورد منطقه‌ای داشت چرا که برای اولین بار قرار بود بجز تهران و وزارت بهداشت در استان البرز برگزار شود و مقرر شد دستاورد این همایش به صورت گزارش به سازمان بهداشت جهانی ارائه شود.

این پزشک کودکان اذعان داشت: همایش شیر مادر، برنامه‌ای بود که بدون حمایت سازمان‌های دولتی و به صورت NGO برگزار شد و انجمن پزشکان کودکان البرز و انجمن علمی تغذیه با شیر مادر از این همایش حمایت کردند. 

زنوذی راد با اشاره به سخنرانان این همایش تصریح کرد: مرندی که سالها برای بهداشت کشور و همچنین اهمیت تغذیه با شیر مادر تلاش کرده بود، جزو سخنرانان این همایش بود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. همچنین اساتید مطرح همچون بهرامی رئیس انجمن پزشکان کودک ایران، افجه استاد رئیس انجمن تغذیه با شیر، راوری مدرس ترویج تغذیه با شیر مادر و به ویژه کریمی که به عنوان پدر توانبخش عصبی کودکان ایران جایگاه ویژه دارد در این همایش به سخنرانی پرداختند.

وی تصریح کرد: از دستاوردهایی علمی سمینار این بود که بر روی مزایای شیر مادر اطلاع رسانی شود و یکی از آنها فرم شیردهی مادران است که نوزاد در تماس بدنی با مادر است اما در تغذیه با شیر خشک هیچ اجباری به آغوش گرفتن نوزاد نیست لذا بر آن شدیم بجای نفی کامل تغذیه شیر خشک به فرم شیردهی و لزوم در آغوش گرفتن کودک توسط مادر، تاکید کنیم.

این پزشک با عنوان اینکه لازم است کودک در ساعات طلایی ابتدایی تولد در کنار مادر باشد، اضافه کرد: در بیمارستان‌ها اغلب نوزادان بعد از تولد با پوشش در آغوش مادر قرار می‌گیرند اما به شدت با این موضوع برخورد می‌کنیم چراکه از نظر علمی ثابت شده مادر و نوزاد بعد از تولد و در هنگام شیردهی باید بدون لباس و در تماس بدنی باشند.

زنوذی راد گفت: سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که در دستورالعمل جلوگیری از سرمازدگی نیز پوشش لباس ممنوع است چراکه نوزاد کنار سینه مادر گرم می شود و تماس بدنی برای تکامل کودک با شیر مادر به هر دو آرامش خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز