خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری البرز خبر داد؛

بافت فرسوده، چالش سکونتگاه‌های غیر مجاز حاشیه نشینان البرز/ رشد ۷۰درصدی صدور اسناد تک برگی نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۱۰۶

رئیس دادگستری کل استان البرز حاشیه نشینی، بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر مجاز را از جمله چالش های استان البرز عنوان کرد و گفت: میزان صدور اسناد تک برگی در البرز نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، حسین فاضلی هریکندی در نشستی که با حضور معاون قوه قضایی و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان البرز کوچکترین استان ولی با جمعیت بیش از ۳ونیم میلیون به جهت مجاورت با پایتخت اراضی ملی در معرض تصرفات اراضی ملی قرار دارد که به صورت ویژه شاهد مشکلاتی است که نیازمند مدیریت است لذا از ابتدای سال ۹۹ قرارگاه صیانت از بیت المال و تغییر کاربری در ۵ حوزه عامه تا کنون فعال است.

وی افزود: با طراحی سامانه کشت یار هر تغییر در زمین های کشاورزی مشخص و برای جلوگیری از تغییر کاربری به جهاد کشاورزی اعلام می شود و با این سامانه طی یکسال گذشته از تغییرکاربری ۹ هزار و۴۳۵ هکتار به ارزش ۱۵۳ میلیار تومان افزایش پیدا کرد یعنی در یک سال بعد از تشکیل قرارگاه ۲۱ درصد بیشتر از ۵ سال جلوگیری از تغییر کاربری انجام شده است.

رئیس دادگستری کل البرز گفت: طی ۶ ماهه سال جاری ۴ هزار و ۶۶۹ هکتار از زمین های کشاورزی و باغی به ارزش ۶۰۰ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال آزاد شد.

فاضلی هریکندی به دیگر اقدامات دادگستری البرز اشاره کرد و افزود: از اقدامات دیگر در قرارگاه صیانت از بیت المال و زمین، آزاد سازی بستر رودخانه کرج در جاده چالوس بود که با دستور رئیس قوه قضاییه به نهضتی در آزاددسازی بستر رودخانه ها و بعد آزادسازی حریم دریا در کشور تبدیل شد.

وی با اشاره بر آزادسازی حریم و بستر رودخانه های استان به غیر از رودخانه کرج، تصریح کرد: در سال ۹۹ بالغ بر ۱۳ هکتار و در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۶ هکتار و در سال‌جاری ۱۹ هکتار از حریم رودخانه های استان آزاد شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در رابطه با اهمیت آزادسازی حریم رودخانه کرج از اقدامات اساسی قضایی بعد از دسنور رئیس قوه قضاییه، عنوان کرد: در این راستا از تخریب ساختمان قوه قضاییه که در حریم رودخانه کرج بود، آزادسازی شروع شد و تا تخریب ۲۱ مورد از مستحدثات و ساختمان‌های ۱۶ دستگاه«حاکمیتی، نظامی و عمومی» در بستر رودخانه‌های استان ادامه پیدا کرد.

فاضلی هریکندی با اشاره به تثبیت ۱۰۰ درصدی اراضی ملی در استان البرز و صدور سند کاداستر برای ۹۹.۷ در صد این اراضی تثبیت شده، افزود: ۹۱.۴۸ درصد از اراضی ملی استان در سال‌جاری آزادسازی و رفع تصرف شده است.

وی با بیان اینکه ۳۸.۵ هکتار از اراضی ملی در سال۱۴۰۰ طبق تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و۱۰۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی آزادسازی شد، افزود: اکنون ۹۹.۷ زمین های ملی استان البرز اسناد تک‌برگی دارند.

فاضلی هریکندی، حاشیه نشینی، بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیر مجاز را از جمله چالش های استان البرز عنوان کرد و گفت: میزان صدور اسناد تک برگی در البرز نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته و در بحث مکاتبات الکترونیک باید اقدامات بیشتری داشت.

رئیس کل دادگستری استان البرز تاکید کرد: یکی از مشکلات، شرکت های صوری است که در بحث جرایم معضلاتی به همراه داشته بنابراین از این شرکت ها فرار مالیاتی را نیز شاهد هستیم و اکنون یک پرونده مهمی با موضوع شرکت های صوری داریم که درحال رسیدگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز