خبرگزاری کار ایران

برگزاری آیین کلنگ زنی احداث کارگاه های هنرستانی در منطقه کم برخوردار کرج

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۳۲۹

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز از کلنگ زنی ساخت ۶ کارگاه های هنرستانی با همت محمد ملک خانی، یکی از خیرین و به منظور تقویت مهارت آموزی در بین دانش آموزان استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، حسن مهرانی امروز دراین آیین کلنگ زنی عملیات ساخت ۶ کارگاه هنرستانی در استان البرز، گفت: این تعداد کارگاه  و یک باب سرویس بهداشتی با ۱۲ چشمه توسط خیر نیک اندیش محمد ملک خانی در هنرستان وحدت اسلامی آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج واقع درمنطقه کم برخوردار حصارک بالا ساخته می شود.

مهرانی با اشاره به اینکه برای ساخت این تعداد کارگاه ها ۲ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: این کارگاه ها با زیربنای ۷۲۰ مترمربع در مدت زمان  هشت ماه احداث و تحویل آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج می شود.

وی افزود: تفاهم نامه ساخت این کارگاه های هنرستانی در ۲۹ دی ماه  امسال  به منظور تقویت مهارت آموزی در بین دانش آموزان استان البرز منعقد شد.

مهرانی تصریح کرد: محمد ملک خانی یکی از فعالان حوزه تولید استان البرز است که این اقدام خداپسندانه را در راستای کمک به مهارت آموزی و کارآفرینی در بین دانش آموزان علاقه مند به رشته های هنرستانی شروع کرد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز یادآورشد:  همت والای خیرین مدرسه ساز در کنار حمایت دولت موجب شد تا در بخش فضای آموزشی با بحران جدی مواجه نشویم.

 

مراد مالمیر، مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج گفت: این ناحیه با جمعیت دانش آموزی ۱۲۳هزار نفری کمترین فضای آموزرشی را در استان البرز دارد.

مالمیر با بیان اینکه این ناحیه ۲۹ کلاس درس هریک با جمعیت ۵۰ دانش آموز دارد، افزود: سرانه آموزشی در کشور۵.۵ متر مربع است درحالی که این رقم در استان البرز ۳.۴۸ مترمربع است.

وی بیان داشت: سرانه فضای آموزشی دراین ناحیه که بیشترین جمعیت دانش آموزی استان البرز را دارد حدود ۲.۸ متر مربع است.

وی با بیان اینکه تراکم دانش آموزی در۱۱ منطقه کشور بالای ۱۲۰ هزاردانش آموزاست، یادآورشد: یکی ازاین مناطق آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج است که بیش از ۱۲۲ هزار جمعیت دانش آموزی دارد.

مالمیر ادامه داد: تراکم بالای دانش آموزی در ۲۹ کلاس ۵۰ نفره و یا تعداد کلاس های دیگری که بالای ۴۰ نفردراین ناحیه هستند موجب شده تا معلم درکلاس درس با مشکلات و سختی های زیادی روبرو شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز