خبرگزاری کار ایران

اعلام برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برای 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۶۸۲

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از برگزاری برنامه های خود به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا خبر داد و گفت: آیین رونمایی از گلزار شهدای امام زاده محمد 21 اسفند ماه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست جمهوری برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از البرز ، سلیمان رستمیان با اشاره به رسالت بزرگ جامعه برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا گفت: مهم‌ترین و محوری ترین برنامه امسال آیین رونمایی از گلزار شهدای امام زاده محمد علیه السلام است که روز پنج شنبه 21 اسفندمان از ساعت 10صبح همزمان با عید مبعث با حضور مسئولین لشگری و کشوری و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی، تعویض پرچم گلزارهای شهدا و عطرافشانی و غبار روبی مزار شهدا نیز در سراسر استان برگزار و  متمرکز آن بعد از ظهر پنج شنبه 21اسفند  از ساعت 14:30 با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و امت شهید پرور با رعایت دستور العمل های بهداشتی در گلزار شهدای امام زاده محمد(ع) برگزار و امت شهید پرور ضمن ادای احترام به مقام والای شهیدان یکبار دیگر با آرمانهای انقلاب اسلامی تجدید میثاق خواهند کرد.

غرس هزاران اصله نهال در طرح «نهال ایثار» به نیابت از شهدا

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز در بخش دیگر با اشاره به کاشت و غرس بیش از هزار اصله نهال در سطح استان گفت: کاشت و غرس بیش از هزار اصله نهال در استان در طرح «نهال ایثار» به یاد شهدا از ابتدای هفته جاری به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری توسط مردم و مسئولین اجرا و تا 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا ادامه خواهد داشت.

رستمیان عنوان کرد: بر همین اساس در مراسمی 16 اسفند که با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولین در اردوگاه ایثار برگزار شد، بیش از هزار اصله نهال و یک اصله درخت سرو به یاد سردار دلها شهید حاج «قاسم سلیمانی» و شهدای گمنام امام زمان (عج) به طور نمادین کاشته شد.

برگزاری کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه به برگزاری کنگره ملی «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» اشاره کرد و گفت: کنگره ملی لشگر فرشتگان تاریخ ساز صبح امروز 19 اسفندماه با حضور معاون اول رییس‌جمهور، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده و جمعی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در تالار خلیج‌فارس باغ‌موزه دفاع مقدس و به‌صورت وبیناری در سراسر کشور برگزار شد.

رستمیان با بیان اینکه استان البرز 58 شهیده زن، 65 جانباز و یک آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است گفت: برنامه استانی این کنگره 5 اسفندماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهر کرج در اردوگاه تفریحی ایثار واقع در کردان برگزار و از خانواده های معظم شهدا و بانوان ایثارگر تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از فرزندان شهدا و ایثارگران در دستگاه های اجرایی

وی در ادامه تصریح کرد: تجلیل از فرزندان شهدا و ایثارگران در دستگاه های اجرایی از جمله برنامه هایی است که هرساله با هدف تکریم و تجلیل از فرزندان عزیز شهدا و ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی اجرا میشود که امسال نیز مانند سنوات گذشته انجام خواهد شد.

رستمیان افزود: تجلیل از دستگاه هایی فعال در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز از دیگر برنامه های این رزو بزرگ است.

ویژه‌برنامه پویش «شهید مهربان من»

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه با اشاره به ویژه برنامه «پویش شهید مهربان من» به عنوان یکی از مهمترین برنامه های روز برگداشت شهدا گفت: ویژه برنامه «پویش شهید مهربان من» از جمله برنامه هایی است که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد امام خمینی در آستانه روز شهدا آغاز و تا آخر سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود:در این طرح هر یک از مردم و مسئولین به نیابت از یک شهید والامقام استان البرز سرپرتی یک یتیم در استان را عهده دار خواهد شد.

استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ملی برای بزرگداشت شهدا

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت حداکثری از رسانه ملی و فضای مجازی برای نهادینه کرد روز بزرگداشت شهدا در جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا و با توجه به رعایت دستور العمل های بهداشتی استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی در دستور کار قرار دارد، رسانه ملی و فضای مجازی ظرفیتی  ویژه برای بزرگداشت روز شهدا هستند که باید بتوانیم از این ظرفیت به خوبی بهره ببریم.

رستمیان افزود: مستندها، فیلم های کوتاه و تیزرهایی برای بزرگداشت این روز مقدس تهیه شده است که در تاریخ های مختلف از صدا و سیما پخش خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز مانند همیشه در کنار بنیاد برای  بزرگداشت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا و نهادینه کردن این روز بزرگ در جامعه تلاش کنند. خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش موثری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

انجام تبلیغات محیطی گسترده در سطح استان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز انجام تبلیغات محیطی گسترده در سطح شهر را یکی دیگر از برنامه های روز بزرگداشت شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: با هماهنگی های به عمل آمده با مسئولین متولی امر، تبلیغات محیطی به صورت گسترده ای در سطح استان انجام و ادارات و دیگر ارگانهای مردم نهاد نیز با آذین بندی و تبلیغات محیطی به استقبال 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا خواهند رفت.

وی با عنوان اینکه تمام برنامه های با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: دیدار مسئولان با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در راستای «طرح سپاس»، برگزاری مسابقات مختلف ورزش، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانیاز جمله دیگر برنامه هایی است که با مشارکت دیگر دستگاه های اجرایی جهت بزرگداشت روز شهدا در سطح استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز