خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در قم مطرح کرد:

فقرا در دولت یازدهم شناسایی می‌شوند / حمایت غذایی از ۷ میلیون نفر

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۰۶۳

«این طرح به شیوه‌ای اجرا شد که سر و صدای طرح سبد کالا را نداشت و برخی از رسانه‌ها از من می‌پرسیدند که این طرح کی شروع می‌شود و من پاسخ می‌دادم تمام شده است.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قم مبارزه با گرسنگی را یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید اعلام کرد و گفت: تاکنون هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را برای آنکه تحت پوشش حمایت‌های غذایی قرار بگیرند شناسایی کرده ایم که از این میان هفت میلیون و دویست هزار نفر از طرح‌های حمایتی غذایی برخوردار شده‌اند؛ این طرح به شیوه‌ای اجرا شد که سر و صدای طرح سبد کالا را نداشت و برخی از رسانه‌ها از من می‌پرسیدند که این طرح کی شروع می‌شود و من پاسخ می‌دادم تمام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی که صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه ۱۴۰ واحدی مسکن مهر مددجویان بهزیستی استان قم که در شهرک پردیسان این شهر برگزار شد شرکت کرده بود، با بیان اینکه طرح شناسایی فقرا را به دستور رئیس جمهور ادامه خواهم داد گفت: امسال را سال تحول بهزیستی نام‌گذاری کردیم و ان‌شاءالله به اهداف خود خواهیم رسید و در این راه تقویت کمیته امداد را در دستور کار خود قرار داده‌ایم؛ امیدواریم تا پایان سال ۹۳ پشت نوبتی بهزیستی نداشته باشیم تا حمایت‌های مورد نظر از مددجویان صورت گیرد.

وی با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: تاکنون مبالغی تحت عنوان هدفمندی یارانه‌ها داده می‌شد اما از این به بعد مکلفیم فقرا را مورد توجه خود قرار دهیم. بر اساس‌‌ همان سخنان امام خمینی که همواره می‌فرمودند محرومان را فراموش نکنید.

ربیعی با بیان اینکه دو طرح را در شورای اشتغال کشور برای سال‌های ۹۳ و ۹۴ دنبال می‌کنیم گفت: طبق آخرین اماری که به من دادند در سال ۹۳ پانصد هزار نفر به بیمه شدگان کشور اضافه شده است.

وی ادامه داد: سیاست‌های رفاهی دولت نیز به صورت هدفمند دنبال می‌شوند و نمونه آن طرح سلامتی بود که بدون سر و صدا در زندگی مردم اثر گذاشت؛ در سال جاری بیش از شش میلیون افراد فاقد دفترچه بیمه ثبت‌نامه کردند که از این میان چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دفترچه بیمه گرفته‌اند؛ امروز به جرات می‌توان گفت که هیچ ایرانی نیست که دفترچه درمان به او تعلق نگیرد و به دنبال آن هستیم که در سال ۹۴ این دفترچه‌ها به کارت‌های اعتباری تبدیل و اعتبار آن افزایش یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از افراد به خاطر وجود یک بیمار در خانواده خود دچار مشکلات بسیار بزرگی می‌شود گفت: امروز در این عرصه داروهای بیشتری تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفته است.

ربیعی با تاکید بر اینکه دولت بدون شعار برای رفع محرومیت تلاش می‌کند گفت: بسیار خوشبختم که اعلام کنم یک کارگر ساده‌ای بودم که به وزارت رسیدم و این را مصداق مردم‌سالاری دینی می‌دانم؛ امروز اعلام می‌کنم که شعار امام خمینی را‌‌ رها نمی‌کنیم و بدون سر و صدا سیاست‌های رفاهی خود را برای همه مردم و به ویژه مردم محروم دنبال خواهیم کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حضور خود در افتتاح پروژه ۱۴۰ واحدی مسکن مهر در پردیسان قم گفت: حضور امروز من در اینجا یک نماد است گرچه امروز ۱۴۰ واحد مسکونی به بهره‌برداری می‌رسد اما ۳۸۰۰ واحد نیز در هفته دولت و ۲۰ هزار واحد تا پایان امسال تحویل مددجویان بهزیستی خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت خیران در پروژه‌های مسکن مهر گفت: جامعه ایران باید به سمت خیر جمعی حرکت کرده و برای اشتغال و مسکن افراد ناتوان تلاش کند؛ به دنبال برنامه‌ای هستیم تا خیرین محترم نظارت کنند که کمک‌هایشان کجا خرج می‌شود.

ربیعی تاکید کرد: اشتغال مسکن مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی است که با کمک خیرین و خیر جمعی مردم دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک طرح احداثهتل ۵ ستاره را در قم دنبال می‌کنیم تا زائرانی که به شهر قم سفر می‌کنند در یک هتل آبرومند امکان اسکان داشته باشند.

وی افزود: بیمارستان سازمان تامین اجتماعی قم که مختص کارگران و محرومان است در منطقه کارگر نشین احداثشده و به ۱۲۰ تخت مجهز می‌شود؛ مسیر جاده‌ای آن به زودی با یک مسیر خوبی اصلاح خواهد شد و امکان استفاده از آن آسان می‌شود
ربیعی در پایان گفت: زائرسرایی برای مددجویان بهزیستی از سوی سازمان بهزیستی کشور در قم ایجاد می‌شود و برای این منظور ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است؛ البته امیدواریم خیرین در این امر مشارکت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز