خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در گفتگو با وزیر کار سوریه تاکید کرد؛

توسعه همکاری‌های مشترک بین ایران و سوریه

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۵۹۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار ویدئوکنفرانسی با وزیر اموراجتماعی و کار سوریه از اعلام آمادگی ایران برای برداشتن گام های عملی به منظور توسعه همکاری های مشترک خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در تماس تصویری  با سلوا عبدالله، وزیر امور اجتماعی و کار سوریه، روند همکاری ها با جمهوری عربی سوریه را مثبت ارزیابی کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدوارم مسیر دوستی و مودت بین دولت و ملت سوریه و زمینه های همکاری بیشتر دو کشور بیشتر از گذشته فراهم شود. برنامه اقدام مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور اجتماعی و کار جمهوری عربی سوریه در سال۹۸ امضا شده است که باید در مسیر آن گام های  عملی برداشته شود. دوره همکاری ما ۵ ساله است و برای عملیاتی کردن آن باید زودتر این اقدامات انجام شود.

شریعتمداری با بیان اینکه باید تبادل هیئت ها را برای اجرای برنامه اقدام مشترک پی گرفت، افزود: در حال حاضرکه امکان آن به صورت حضوری وجود ندارد، این کار می تواند به صورت آنلاین بین معاونین و روسای سازمان ها با مسئولین همتراز طرف مقابل برگزار شود. 

وی همچنین بر تنظیم جدول زمانبندی مذاکرات طرفین برای عملیاتی کردن این گفت و گو تاکید کرد.

شریعتمداری به فعالیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه آمادگی دارد در زمینه توسعه روستایی، تامین مالی خرد، مشاغل روستایی، کارآفرینی، فعالیت های روابط کار و ... وارد همکاری شود. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در زمینه فنی و حرفه ای ظرفیت های خوبی برای همکاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نیز آمادگی دارد در صورت وجود مجوز مراکز آموزشی در سوریه دایر کند. حوزه های خدمات فنی و مهندسی، داروسازی، توسعه فلزات، صنایع پتروشیمی، فعالیت های نفت و گاز، عمران و ساخت و ساز نیز از دیگر زمینه های مشترک همکاری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در زمینه بهزیستی نیز ظرفیت های بسیاری برای همکاری مشترک وجود دارد، گفت: سازمان بهزیستی در ایران، یک و نیم میلیون نفر از افراد دارای معلولیت و حدود یک میلیون نفر مددجو و سالمند را  تحت پوشش خود دارد. خوشبختانه کرونا در مراکز نگهداری بهزیستی کنترل شده و تعداد مبتلایان بسیار کمتر از میانگین های جهانی و حتی پایین تر از متوسط کشور است. 

شریعتمداری با اشاره به روزجهانی ناشنوایان به تجربیات ایران در زمینه کنترل ناشنوایی، غربالگری نوزادان و کاشت حلزون شنوایی اشاره کرد و گفت: آماده ارائه تجربیات ارزشمند خود در این زمینه هستیم.  

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تلاش های ایران برای کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: به همت جوانان کیت های تشخیصی تهیه شده و در زمینه واکسن نیز تیم های تحقیقاتی خوبی در حال کار هستند و امیدواریم به زودی به نتایج خوبی برسیم. 

استفاده از تجارب ایران در زمینه بهزیستی

در ادامه، سلوا عبدالله، وزیر امور اجتماعی و کار سوریه در این دیدار با قدردانی از اعلام آمادگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران برای استمرار بخشیدن به همکاری های دو کشور گفت: امیدوارم سایر مذاکرات هم از راه مجازی انجام شود تا برنامه اقدام مشترک به خوبی صورت پذیرد.

وی خواستار استفاده از تجارب ایران در زمینه بهزیستی، صندوق های مالی خرد و صندوق‌های توسعه روستایی شد. 

وزیر امور اجتماعی و کار سوریه اظهار امیدواری کرد: این گفت و گو در زمینه کارآفرینی و آموزش نیروی کار از طریق تبادل هیئت ها و برنامه مشترک نیز کارساز شود.

سلوا عبدالله تاکید کرد: ایران در زمینه صنعتی و پتروشیمی بسیار قوی است و امیدواریم بتوانیم تجارب خود را از طریق تبادل هیئت های کارشناسی انتقال دهیم.  

وی با دورد بر رزمندگان و مبارزین جمهوری اسلامی ایران در جنگ علیه استکبار جهانی اظهار داشت: این جنگ استکباری علیه ما و شماست و خداوند بدون شک به ما وعده پیروزی داده است و هیچ نیروی متجاوزی نمی تواند بر ملت‌های ما فائق آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز