خبرگزاری کار ایران

وزیر مسکن سوریه بیان کرد:

تاسیس بانک مشترک ایران و سوریه/شرکت‌های مشترک نیازی به حضور در مناقصات ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۸۱۰

وزیر مسکن و امور اجتماعی سوریه گفت: پیشنهاد ما این است که برای آسانتر شدن فعالیت شرکت‌های ایرانی و حضور آنها در تمامی استانها یک شرکت مشترک تاسیس کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش تجاری ایران و سوریه سهیل محمد عبداللطیف وزیر مسکن و امور اجتماعی سوریه با اشاره به تفاهم‌نامه‌های امضاشده بین دو کشور گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که عصر امروز در کمیته مشترک به امضا خواهد رسید اقدامات عملی در راستای فعالیت بخش خصوصی دو کشور از جمله تاسیس شرکت‌های ایرانی و سوری خواهیم بود.

وی ادامه داد: با برآوردهایی که انجام دادیم، شرکت‌های دولتی و خصوصی ایران هرکدام دارای قابلیت‌های مختلفی است. پیشنهاد ما این است که برای آسانتر شدن فعالیت شرکت‌های ایرانی و حضور آنها در تمامی استانها یک شرکت مشترک تاسیس کنند. این شرکتها نیازی برای حضور در مناقصات ندارند و می‌توانند مستقیم پروژه‌ها را اجرا کنند. همچنین با امضای تفاهم‌نامه امروز شرکت‌های ایرانی می‌توانند در پروژه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم وارد شوند.

وی در خصوص مشکل ضمانت‌نامه و نقل و انتقالات مالی گفت: ما تلاش داریم که در این خصوص به یک تفاهم‌نامه کامل و جامع برسیم زیرا تمام فعالیت‌ها وابسته به تامین مالی است.

عبداللطیف تصریح کرد: گام بعدی تفاهم‌نامه تاسیس بانک مشترک بین ایران و سوریه است که مرکز آن در دمشق خواهد بود. ما این اعتقاد را داریم که بخش خصوصی دو کشور شریک اصلی همه پروژه‌های سرمایه‌گذاری است و امیدواریم بخش خصوصی نقش فعالی در بازسازی سوریه به خصوص در حوزه زیرساخت‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز