خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته مشترک ایران و سوریه بیان کرد:

افزایش 4 برابری شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه سوریه/ آمادگی بخش خصوصی برای همکاری در حوزه نفت، گاز و معادن

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۹۸۴

رئیس کمیته مشترک ایران و سوریه اظهار داشت: در نمایشگاه اکسپو سوریه که ماه گذشته در دمشق برگزار شد، شاهد استقبال چهار برابری شرکت‌های ایرانی بودیم و امروز نیز امیدواریم بتوانیم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و معادن با توجه به توانایی شرکت‌های ایرانی و مجهز بودن آنها به علم روز همکاری‌های خوبی را آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست مشترک اختصاصی ایران و سوریه که با حضور علی غانم وزیر نفت و معادن سوریه در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است، حسین کاشفی رئیس کمیته مشترک ایران و سوریه و عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با خیرمقدم به وزیر و هیات همراه سوری گفت: اینکه به فاصله کمتر از یک ماه از برگزاری نمایشگاه سوریه میزبان یک هیات عالی‌رتبه از این کشور هستید نشان از اراده سیاسی دو کشور برای گسترش همکاری‌ها دارد. ما امروز در بالاترین سطح روابط سیاسی و اقتصادی با سوریه هستیم و بخش خصوصی نیز این اعتقاد را دارد که می‌تواند این ظرفیت را تشدید کند.

وی ادامه داد: متاسفانه سطح روابط سیاسی و اقتصادی با یکدیگر تراز نیست. البته در سال‌های قبل نیز ما با یکدیگر رابطه اقتصادی جدی‌ای نداشتیم اما امروز این اراده بین دو طرف وجود دارد و بخش خصوصی نقش اصلی را در این بین ایفا می‌کند.

کاشفی با اشاره به نیازهای شرکت‌های ایرانی برای حضور در سوریه گفت: بخش خصوصی برای حضور در این کشور نیاز به اطلاعات، توانایی‌ها و موارد مورد نیاز شرکته‌ای سوری دارند و از همه مهمتر اطلاع از قوانین سرمایه‌گذاری و تجارت با این کشور برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است. اتفاقات زیادی در یک سال اخیر بین دو کشور رخ داده که مهمترین آن معاون اول رئیس جمهور و امضای تفاهم‌نامه مفصل و گسترده‌ای بوده که امروز زمینه‌ساز بسیاری از همکاری‌های دو کشور است.

وی افزود: در نمایشگاه اکسپو سوریه که ماه گذشته در دمشق برگزار شد، شاهد استقبال چهار برابری شرکت‌های ایرانی بودیم و امروز نیز امیدواریم بتوانیم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و معادن با توجه به توانایی شرکت‌های ایرانی و مجهز بودن آنها به علم روز همکاری‌های خوبی را آغاز کنیم.

کاشفی در پایان تصریح کرد: به زودی مرکز تجارت ایرانیان در دمشق راه‌اندازی خواهد شد و این مرکز با امکانات مشاوره‌ای و لجستیکی در اختیار بخش خصوصی است. ما عقیده داریم کشورهایی که در دوران سختی با یکدیگر همراه بوده‌اند در دوران رونق و بازسازی نیز باید در کنار هم باشند تا مردم دو کشور از این روابط منتفع شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز