خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو مطرح کرد؛

۲۸۱ هزار روستایی دیگر از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند/ صادرات برق ۳۰ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۷۰۱

اردکانیان گفت: موفق شدیم تابستان را بدون خاموشی برنامه‌ریزی سپری کنیم و افزایش عرضه بیش از 4 درصدی انرژی و همچنین 30 درصد افزایش صادرات داشته باشیم علاوه بر آ‌ن کاهش مصرف اوج بار را پشت سر بگذاریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پنج پروژه صنعت آب و برق در همدان و آبرسانی به 30 روستا در سراسر کشور اظهار داشت: فارغ از اینکه تحت تحریم‌های ظالمانه قرار داریم که البته آزمون بزرگی برای ملت ایران بوده و همچون میدان جنگ که سرفراز بیرون آ‌مدیم، موفق خواهیم شد و دنیا از این پایمردی مردم ایران خواهد نوشت و به عنوان سبکی از حمکرانی برای ملت‌های آزادیخواه خواهد بود.

وی افزود: در سال جهش تولید با توجه به نقش زیرساختی آب و برق موفق شدیم با همکاری دست‌اندرکار در دولت و بخش خصوصی تابستان را بدون خاموشی برنامه‌ریزی سپری کنیم و افزایش عرضه بیش از 4 درصدی انرژی و همچنین 30 درصد افزایش صادرات داشته باشیم علاوه بر آ‌ن کاهش مصرف اوج بار را پشت سر بگذاریم.

وزیر نیرو تصریح کرد: در قالب پویش #  هر هفته الف- ب – ایران 250 پروژه بزرگ آب و برق و فاضلاب پیگیری شد و امروز در همدان 108 مین پروژه بزرگ این پویش افتتاح خواهد شد. مابقی نیز تا پایان سال مطابق برنامه به ثمر خواهد رسید.

وی گفت: در این مراسم علاوه بر پروژه‌های همدان با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومان به طور همزمان آبرسانی به400 روستا نیز افتتاح خواهد شد و 281 هزار روستایی در این 400 روستا از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال 1300 روستای دیگر مطابق برنامه در مدار بهره‌برداری از آب سالم قرار گیرند.

اردکانیان گفت:‌ در قالب طرح پویش هفت سد مخزنی به بهره‌برداری رسیده و امروز 46 مین سد از مجموعه سدهای افتتاح شده در دولت یازدهم در استان همدان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین گفت:‌ 45 هزار شبکه آبیاری به بهره‌برداری رسیده و به 448 روستا در سراسر کشور آبرسانی شده است.

وزیر نیرو ادامه د اد: آ‌برسانی شهری نیز در قالب پنج پروژه بزرگ هفت تصفیه‌خانه فاضلاب و دو تصفیه‌خانه آب به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: 9 نیروگاه حرارتی و 2 نیروگاه مقیاس کوچک نیز با تولید 1400 مگاوات برق به افتتاح رسید که این پروژه‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت و سال آینده گزارش پایانی ارائه خواهد شد.

وی بیا کرد: در هشت سال دولت یازدهم 20 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده برق داریم که نقش تعیین کننده‌ای بر تدارک زیرساخت برای طرح‌های تولیدی و عمرانی داشته‌اند.

وی افزود: علاوه بر طرح‌های ساخت و سازی پروژه‌های سازوکاری نیز در طرح پویش دنبال می‌شود که نقش تعیین کننده‌ای در ارائه خدمات به مردم دارند از جمله این پروژه‌ها کم کردن ضرورت حضور مردم برای دنبال کردن درخواست‌ها است.

اردکانیان افزود: در آینده نزدیک 40 پروژه هوشمندسازی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در آینده به طرح برق امید نیز اشاره و اظهار داشت: این برنامه با هدف مدیریت مصرف عملیاتی می‌شود که تا ماه آینده به اجرا درخواهد آمد. در قالب این طرح استان همدان نیز با 600 هزار مشترک خانگی دارای 30 درصد مشترک کم مصرف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز