خبرگزاری کار ایران

راهکارهای توسعه صادرات محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی به کشورهای آفریقایی

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۲۲۸

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری میز کالا - کشوری آفریقا با رویکرد بررسی راهکارهای توسعه صادرات محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی به کشورهای آفریقایی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن با بیان این مطلب گفت: در این جلسه ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی کشور در زمینه محصولات مذکور و همچنین ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی قاره آفریقا و مهم‌ترین کشورهای صادرکننده و واردکننده این محصولات در قاره فوق مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین سوابق صادرات محصولات فوق از ایران به کشورهای آفریقایی، ویژگی‌های بازار مصرف محصولات مذکور و روش‌های ورود به بازارهای کشورهای قاره آفریقا بررسی شد.

پیلتن ادامه داد: قاره آفریقا سالانه حدود ۲.۵ میلیارد دلار واردات مواد شوینده از جهان دارد و حدود ۱ میلیارد دلار از این نوع محصولات به جهان صادر می‌کند.

همچنین این قاره سالانه حدود ۲.۵ میلیارد دلار محصولات آرایشی و بهداشتی به جهان صادر می‌کند و حدود ۴.۵ میلیارد دلار واردات از جهان دارد.

آفریقای جنوبی، مصر، الجزایر، مغرب، غنا، آنگولا، لیبی، تانزانیا، کنگو کینشازا، تونس و کنیا مهم‌ترین واردکنندگان محصولات شوینده از آفریقا در سال ۲۰۱۹ بوده‌اند.

همچنین آفریقای جنوبی، الجزایر، مغرب، مصر، نیجریه، غنا، لیبی، تونس، کنیا، ساحل عاج، تانزانیا، نامیبیا، اتیوپی، آنگولا و موریس مهم‌ترین کشورهای واردکننده محصولات بهداشتی قاره آفریقا در سال ۲۰۱۹ بوده‌اند.

گفتنی است این جلسه با حضور نمایندگان ستاد آفریقای ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، دفتر صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران و برخی شرکت‌های تولیدکننده و صادرکننده محصولات مذکور برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز