خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت ‌وگو با ایلنا:

پیامک مالیات تا شهریور به دست مالکان خانه‌های خالی می‌رسد/ لیست نهایی بزودی به سازمان امور مالیاتی ارایه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۷۷۲

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: لیست نهایی از شناسایی خانه‌های خالی به زودی به سازمان امور مالیاتی ارایه می‌شود. البته شناسایی خانه‌های خالی هرگز متوقف نمی‌شود و اقدام مقطعی نیست.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه شناسایی خانه‌های خالی برای تصمیم‌گیری‌های مجلس متوقف نماند و شناسایی‌ها در حال انجام است، اظهار داشت: طبق قانون و با استفاده از سامانه اسکان و املاک، محل اقامت تمام خانوار مشخص می‌شود و هر کد ملی به یک محل استقرار و پلاک اختصاص می‌یابد.

وی افزود: با این ساز و کار محل اصلی استقرار خانوار مشخص و اگر واحد دیگری با همان کد ملی ثبت شده باشد شناسایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تعلیق کد ملی و کد پستی یکی از مدل‌های شناسایی خانه‌های خالی است، ادامه داد: برای مثال اگر یک کد ملی دارای ۳ واحد مسکونی باشد، یکی از این واحدها به عنوان اقامتگاه اصلی و مابقی به عنوان واحدهایی است که باید بررسی شود خالی مانده است یا خیر.

محمودزاده با اشاره به خوداظهاری در شناسایی خانه‌های خالی گفت: طبق قانون از این پس به افرادی که اطلاعات مربوطه و خواسته شده را ثبت نکنند، خدمات عمومی ارایه نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مالکان با قراردادهای صوری اجاره می‌توانند مالیات بر خانه‌های خالی را دور بزنند، اظهار داشت: در قراردادهای اجاره هم نیاز به کد ملی است و کد ملی مستاجر هم استعلام می‌شود و نمی‌تواند با یک کد ملی چند واحد اجاره کند یا اینکه خودش دارای واحد باشد نسبت به اجاره اقدام کرده باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر صحت سنجی اطلاعات گفت: به طور قطع این گونه نیست که متکی به اطلاعات وارد شده از طریق خوداظهاری‌ها باشیم. در مرحله اول به مالک پیامک ارسال می‌شود که این تعداد واحد به نام وی است در این مرحله اگر مالک معترض باشد، اطلاعات و اسناد ارایه می‌کند که آن اسناد هم مورد تطبیق و صحت سنجی قرار می‌گیرد. تمام اطلاعات ارایه شده استعلام خواهد شد.

محمودزاده تاکید کرد: انقدر اطلاعات دقیق و روشن موجود است که حتی نیازی هم به صحت سنجی نیست. در تمام این مدت‌ که مجلس به دنبال تصحیح قانون‌ بود، شناسایی خانه‌های خالی متوقف نماند و لیستی هم تهیه شده است.

محمودزاده از ارسال پیامک مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: لیست نهایی از شناسایی خانه‌های خالی به زودی به سازمان امور مالیاتی ارایه می‌شود. البته شناسایی خانه‌های خالی هرگز متوقف نمی‌شود و اقدام مقطعی نیست.

وی درباره عدد اعلام شده در دوران وزارت آقای اخوندی مبنی بر اینکه ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه در خانه‌های خالی حبس است، گفت: تا زمانی که تعداد دقیق خانه‌های خالی و متراژ آنها و منطقه‌شان مشخص نباشد، نمی‌توان گفت این عدد درست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز