خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

۱۴ پروژه ریلی و آزادراهی بورسی می‌شوند/ اولین مرحله عرضه تا پایان نیمه اول سال

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۲۶۶

معاون برنامه ریزی و منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: مطالعات 14 پروژه زیرساختی برای ورود به بازار سرمایه آماده شده است و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حال بررسی انواع روش و مدل‌های بورسی شدن آن‌ها هستند.

امیرمحمود غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره جزییات بورسی شدن پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: این اقدام اولین تجربه وزارت راه و شهرسازی است و در حال طراحی مدل و الگوی پیاده سازی آن هستیم.

وی ادامه داد: مطالعات 14 پروژه زیرساختی برای ورود به بازار سرمایه آماده شده است و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حال بررسی انواع روش و مدل‌های بورسی شدن آن‌ها هستند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جلسات فشرده با سازمان بورس برای طرحی مدل و الگوی ورود این پروژه‌ها به بورس داریم، گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حال تدوین پروپزال آن با ادبیات بازار سرمایه برای سازمان بورس است و تا یک ماه آینده نهایی خواهد شد.

غفاری در تعداد پروژه‌هایی که از طریق بازار سرمایه تامین مالی خواهند شد، اظهار داشت: 7 پروژه ریلی و 7 پروژه آزادراهی وارد بازار سرمایه خواهند شد و در حال بررسی هستیم که کدام از این‌ها پروژه‌ها باید در اولویت قرار بگیرند.

معاون برنامه ریزی و منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره زمان ورود این پروژه ها به بورس ادامه داد: تلاش ما این است که نیمه اول امسال این پروژه ها وارد بازار سرمایه شوند البته قرار نیست برای تمام این پروژه‌ها به طور همزمان اقدام شود و در مرحله اول دو پروژه بورسی می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز