خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با ایلنا؛

بخش خصوصی و بانک مرکزی به دنبال نتیجه برد-برد

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۶۶۹

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: در برخی موارد اشخاصی از بخش خصوصی، بانک مرکزی را متهم به جلوگیری از ادامه فعالیت کرده و در مقابل برخی دیگر نیز بانک مرکزی را متهم به عدم عمل به تعهدات خود می‌کنند. بنابراین این مسائل فرضیه‌های اشتباهی است که فقط با گفت‌وگو می‌توان آن را حل کرد.

جمشید نفر در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه به دلیل رفع برخی از سوتفاهم‌ها بین بخش خصوصی و بانک مرکزی و برای جلوگیری از بیشتر شدن این سوتفاهم‌ها تصمیم به برگزاری جلسه‌ای برای رفع این مسائل کردیم، گفت: در این جلسه مقرر شد تا سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی، کمیسیون و کنفدراسیون صادرات به طور هفتگی جلساتی را برگزار کنند، تا از این طریق بتوان به مشکلات این بخش‌ها رسیدگی کرده و به نتایج " برد -برد" رسید و باید هم این اتفاق بیفتد و نتایج به نفع هر دو طرف باشد، زیرا امکان ندارد که بخش خصوصی تصمیم به زمین‌گیر کردن کشور خود داشته باشد. البته بانک مرکزی نیز تمام تلاش خود را برای پیشران بودن بخش خصوصی به کار می‌برد.

وی ادامه داد: در برخی موارد اشخاصی از بخش خصوصی، بانک مرکزی را متهم به جلوگیری از ادامه فعالیت کرده و در مقابل برخی دیگر نیز بانک مرکزی را متهم به عدم عمل به تعهدات خود می‌کنند. بنابراین این مسائل فرضیه‌های اشتباهی است که فقط با گفت‌وگو می‌توان آن را حل کرد.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران افزود: زمانی که بنا بر بازگشت ارز باشد توجه شود که این بازگشت با توجه به کالا، جغرافیا و موضوعات مختلف متفاوت است به معنای دیگر ممکن است بخشنامه بانک مرکزی برای برخی از جغرافیا و کالاها بدون مشکل و در برابر برای برخی از جغرافیای هدف صادراتی دارای مشکل باشد. به طور کلی اگر بتوان به این مسائل و مشکلات به طور تخصصی رسیدگی کرد بسیاری از مشکلات در نهادهای بخش خصوصی و بانک مرکزی حل شدنی خواهند بود.

لازم به ذکر است که در جلسه " تشکیل کارگروه مشکلات ارزی صادرکنندگان" کلیه اعضای کمیسیون صادرات، مدیر اداره صادرات بانک مرکزی، روسای اتاق‌های مشترک چین، استرالیا، ترکیه، امارات، بلژیک، سوئد و غیره حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز