خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سابق شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی:

اعلام آمادگی 90 شرکت داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه امام خمینی

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۸۷۳

مدیرعامل سابق شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: با تکمیل ساختمان‌ها و ساماندهی فضای فرودگاهی موفق به جذب سرمایه‌گذار شدیم؛ به طوری که در حال حاضر 90 درخواست سرمایه‌گذاری برای فرودگاه امام وجود دارد که اغلب آن از سوی شرکت‌های داخلی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی رستمی در مراسم تودیع خود با بیان اینکه در طول 14 ماه سرپرستی و سمت رسمی به عنوان مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام همواره در تلاش بودم تا منویات وزیر راه و شهرسازی و سیاست‌های کلان دولت در این حوزه به اجرا برسد، گفت: موضوعاتی مبنی بر شفاف‌سازی، اصلاح قراردادها، به کارگیری ظرفیت‌های خالی و ساماندهی پروژه‌های نیمه‌تمام پرداخته شد و همواره سعی ما در این مجموعه ظرفیت‌سازی و جذب سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش ایمنی بود.

وی ادامه داد: برای اجرای دستورات وزیر راه و شهرسازی در موارد مذکور برنامه‌ریزی‌های مدونی انجام شد و توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های داخل بخشی از برنامه‌ها را به اجرا برسانیم.

رستمی با بیان اینکه طبق وعده داده شده، ترمینال سلام را توانستیم در خرداد ماه به بهره‌برداری برسانیم، اظهار داشت: در حال حاضر پنج ایرلاین در ترمینال سلام فعال هستند و روزانه هفت پرواز از این ترمینال انجام می‌شود که باید تا ایام نوروز به 15 پرواز در روز افزایش یابد و همچنین طبق برنامه‌ریزیها از ابتدای سال آینده باید هر ساعت یک پرواز از این ترمینال انجام بگیرد.

مدیرعامل سابق شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: در دو سال گذشته این مجموعه به تازگی به  مناطق آزاد پیوسته بود و زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذار هنوز فراهم نشده بود. اراضی اطراف فرودگاه بیابان‌هایی بود که توانستیم در آن سرمایه‌گذاری انجام و فرودگاه را توسعه دهیم.

رستمی با اشاره به تکمیل ساختمان‌های نیمه‌تمام در فرودگاه امام اظهار داشت: با تکمیل ساختمان‌ها و ساماندهی فضای فرودگاهی موفق به جذب سرمایه‌گذار شدیم؛ به طوری که در حال حاضر 90 درخواست سرمایه‌گذاری برای فرودگاه امام وجود دارد که اغلب آن از سوی شرکت‌های داخلی است.

وی با اشاره به اینکه بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در مجموعه فرودگاه امام بسترهای مناسبی فراهم شده است، اظهار داشت: حدود 50 شرکت بازرگانی و تجاری در مجموعه شهر فرودگاهی حضرت امام ثبت شده و یا در حال ثبت است.

رستمی اظهار کرد: در آن زمان هیچ دستورالعمل‌هایی برای این موضوعات وجود نداشت اما امروز این دستورالعمل‌ها یا در حال اجرا هستند و یا در حال تدوین قرار دارند.

مدیرعامل سابق شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام با بیان اینکه یکی از درخواست‌های وزیر راه و شهرسازی تکمیل شبکه پروازی در این مجموعه بوده است، گفت: خوشبختانه توانستیم تعدادی از پروازهای داخلی را هم به فرودگاه امام منتقل کنیم و به صورت رسمی انجام پروازهای داخلی مرتبط با مقاصد خارجی از فرودگاه امام انجام می‌شود.

رستمی تاکید کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در این مجموعه رعایت ایمنی بوده است. هرچند در بخش ایمنی کارهای زیادی مانده اما بسیار بهتر از گذشته هستیم؛ به طوری که طبق نظرسنجی‌ها میزان رضایتمندی مسافران در سال گذشته 55 درصد بوده و امروز به 70 درصد رسیده است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات ما در این مجموعه وجود مشاوران خارجی متعددی برای هر پروژه بود که بلافاصله نسبت به توانمندسازی شرکت‌های داخلی در این حوزه اقدام کردیم و 63 هزار ساعت آموزش تخصصی برای نیروهای داخلی برگزار شد و تنها در امور کلان مجموعه شهر فرودگاهی از مشاوران بهره‌مند شدیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز