خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا: ‌

هیچ سرمایه گذاری برای پروژه فرودگاه حضرت امام پیدا نشد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۰۹۱

تا کنون هیچ سرمایه گذار داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری بر روی این پروژه با ما وارد مذاکره نشده است و ابرازتمایل کردن برای مشارکت و سرمایه گذاری تا امضای قرار فاصله زیادی دارد.

رییس شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه پروژه فرودگاه حضرت امام با بودجه خود شرکت فرودگاه‌های کشور تکمیل و ساخته می‌شود، گفت: هیچ سرمایه گذاری برای ساخت و تکمیل فرودگاه حضرت امام و ترمینال ۲ این فرودگاه پیدا نشد.

محمد علی ایلخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به صحبت‌های اخیر مسئولان مبنی بر ابزار تمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در فرودگاه حضرت امام، ادامه داد: ‌ تا کنون هیچ سرمایه گذار داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری بر روی این پروژه با ما وارد مذاکره نشده است و ابراز تمایل کردن برای مشارکت و سرمایه گذاری تا امضای قرار فاصله زیادی دارد.

وی افزود: ‌ شرکت فرودگاه‌های کشور خودش سرمایه گذاری برای ساخت ترمینال ۲ فرودگاه حضرت امام را شروع کرده است و طبق برآوردی که انجام داده‌ایم ساخت این پروژه چیزی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه می‌خواهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت پروژه ترمینال ۲ فرودگاه حضرت امام گفت: ‌ براساس طرح جامع فرودگاه حضرت امام ساخت ترمینال ۲ با وسعت ۴۲ هزار متر مربع در اولویت قرار دارد که تا کنون این پروژه تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و متاسفانه در طول ۳ سال گذشته ساخت و ساز این بخش از فرودگاه متوقف مانده بود.

ایلخانی با بیان اینکه مراحل اجرای ترمینال ۲ از سر گرفته شده است، اظهار کرد: ‌از این پس هیچ پروژه‌ای در شرکت فرودگاه‌ها به دلیل عدم اعتبارات و کمبود منابع مالی ریالی متوقف نمی‌ماند.

وی ادامه داد: ‌ تمام تعهدات شرکت فرودگاه‌ها و پروژه‌های باقی مانده از دولت قبل با تکیه بر درامدهای خود شرکت فرودگاه‌ها ساخته خواهد شد و از همین ماه‌های پایانی سال جاری برخی از پروژه‌ها از جمله ترمینال ۲ فرودگاه امام عملیاتی می‌شوند.

رییس شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره افزایش توانمندی این شرکت با توجه افزایش درامدهای خود در سال جاری ادامه داد: طبق روال قبل، ‌ تمام درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها به خزانه واریز می‌شود و شرکت فرودگاه‌ها هم بر اساس بودجه‌ای که مصوب شده از خزانه بودجه دریافت می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره بودجه پیش بینی شده شرکت فرودگاه‌ها برای سال آینده تصریح کرد: ‌ بودجه سال ۹۴ شرکت فرودگاه‌های کشور هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است و امیدواریم تعهدات خود و تعهدات دولت قبل را براساس پیش بینی‌ای که از درآمد‌ها داشته‌ایم، ‌ انجام دهیم. ‌

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز