خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

به تحریم‌گران بنادر ایران بابت رشد تمام شاخص‌های بندری تسلیت می‌گوییم/ رشد بیش از 4 درصدی در تخلیه و بارگیری بنادر علیرغم تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۸۰۱

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:در بخش صادرات غیرنفتی از بنادر رشد 2.2 درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم و در این مدت 38.6 میلیون تن کالای غیرنفتی از طریق بنادر جابجا شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد راستاد در گرامیداشت هفته حمل و نقل در همایش جذب سرمایه‌گذاری در بنادر با بیان اینکه علیرغم فشارهای غیرمستقیم و مستقیم فعالان حوزه بندری و دریایی امروز با افتخار می‌گوییم که اجازه ندادیم چرخ‌های توسعه دریایی متوقف بماند گفت: طبق آخرین گزارش‌ها که امروز دریافت کرده‌ام 107.5 میلیون تن تخلیه و بارگیری در بنادر کشور انجام شده است که رشد 4.3 نسبت به سال گذشته داشته است.

رشد 15.8 درصدی واردات غیرنفتی

وی افزود: میزان واردات غیرنفتی به بنادر 23.5 میلیون تن بوده که این بخش هم رشد 15.8 درصدی دارد. همچنین در بخش صادرات غیرنفتی از بنادر رشد 2.2 درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم و در این مدت 38.6 میلیون تن کالای غیرنفتی از طریق بنادر جابجا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در این مدت  کالا کاپوتاژ شده است که رشد 16.5 درصدی را نشان می‌دهد.

تردد 6595 فروند کشتی اقیانوس پیما در بنادر کشورمان

راستاد با اشاره به عبور کشتی‌های اقیانوس‌پیما از بنادر کشور ما گفت: در این مدت 6595 فروند کشتی اقیانوس پیما در بنادر کشورمان تردد داشتند که نسبت به سال گذشته در این بخش هم رشد 6 درصدی داشتیم.

به تحریم کنندگان تسلیت می‌گویم

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این رشد و توسعه در بخش های مختلف بنادر و دریا را به جامعه دریایی کشور تبریک می‌گویم گفت: جا دارد که به برقرار کنندگان تحریم‌های یک جانبه علیه کشورم و بنادرمان این رشد را تسلیت را بگویم که نتوانستند اهداف خود را علیه ایران محقق کنند.

ادعاهای برایان هوک مضحک است

راستاد ادامه داد: در دیداری که با دبیر کل آی ام او داشتم با مستندات قانونی و ادله از اعمال تحریم‌های خلاف قوانین بین المللی از سوی آمریکا گلایه‌مند بودم اما پس از آن دیدیم که برایان هوک به دیدار دبیر کل آی ام او رفت و مدعی شد که ایران در بخش دریایی قوانین بین المللی را رعایت نمی‌کند. بنده گفتم که این ادعای برایان هوک مضحک است در حالی که ما توانسته با حمایت‌های بین المللی ادعای دروغ مبنی بر فعالیت خارج از قوانین بخش دریایی ایران مدعی شود.

رئیس سازمان بنادر و دریانودری با تاکید بر اینکه ناوگان کشورمان تحت پوشش پرچم جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در نقاط مختلف دنیا در تردد است گفت: خوشبختانه تمام آمار و ارقام نشان دهنده رشد در بخش‌های مختلف دریایی و بندری را نشان می‌دهند.

امروز؛ امضا 4 قرارداد با بخش خصوصی

راستاد با اشاره به استقبال بخش خصوصی از پروژه‌های دریایی و بندری گفت: پیش از این پنج هزار و 500 میلیارد تومان در قالب 9 قرارداد با بخش خصوصی به امضا رساندیم و امروز هم چهار قرارداد با ارزش 90 میلیارد تومان امضا می‌کنیم که این نشان از اعتماد بخش خصوصی به حوزه دریایی دارد.

وی با اشاره به اجرای سوخت کم‌سولفور اظهار داشت: به زودی باید سوخت کشتی‌ها از نوع کم‌سولفور با سولفور نیم درصد باشد و خوشبختانه وزارت نفت نگرانی ما در این حوزه برای تامین سوخت کم‌سولفور را برطرف کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بحث کاهش توقف کشتی‌ها در بنادر برای رقابت‌پذیری با بنادر خارجی گفت: در حال حاضر در دنیا توقف کشتی‌های کانتینری در بنادر هفت‌دهم روز، کشتی‌های فله 0.94 روز و کشتی‌های حامل بار خشک 2.5 صدم روز است.

راستاد با اشاره به توان تولید کانتینر در کشور گفت: امسال یک شرکت داخلی موفق به تولید کانتینر شده است و شرکت‌های دیگر متقاضی در این حوزه از حمایت‌های سازمان برخوردار خواهند بود.

وی با اشاره به توان داخلی در ساخت و تامین قطعات گفت: توانستیم 767 قطعه مورد نیاز در صنعت دریایی را بسازیم که این یک دستاورد بزرگی محسوب می‌شود و 61 میلیارد تومان در این حوزه صرفه‌جویی داشتیم.

کمبودی برای تولید تجهیزات دریایی در کشور وجود ندارد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز کمبودی برای تولید تجهیزات دریایی در کشور وجود ندارد، گفت: همچنین در بخش سفرها و گردشگری‌ دریایی به متقاضیان در این حوزه تسهیلات ارائه خواهیم کرد.

راستاد با اشاره به بحث افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابه‌جایی بار بنادر گفت: مکانیزم‌های نرم‌افزاری برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بار از طریق شبکه ریلی را در دستور کار قرار دادیم و با حمایت و تاکید شرکت راه‌آهن، سازمان بنادر برای تولید واگن تسهیلاتی را در اختیار فعالان این حوزه قرار می‌دهد با این شرط که منجر به افزایش سهم ریل از جابه‌جایی بار بنادر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز