خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

وزارت دفاع 4 فروند شناور را 15 ماهه به سازمان بنادر تحویل می‌دهد/ واگذاری 35 فروند شناور به بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۳۲۲

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چهار فروند شناور مورد نیاز سازمان بنادر را وزارت دفاع 15 ماهه تحویل خواهد داد گفت: تاکنون از محل وجوه اداره شده نسبت به ساخت 109 فروند شناور اقدام کرده‌ایم و 35 فروند شناور را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد راستاد در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه ساخت 44 فروند شناور بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع گفت: ساخت چهار فروند شناور در فاز اول دیده شده است که شامل شناورهای یدک‌کش، جمع‌آوری آلاینده‌های نفتی، جستجو و نجات دریایی و انتقال افسران کنترل ایمنی کشتی‌ها است.

وی با بیان اینکه در  فاز اول ارزش قرارداد ساخت چهار فروند شناور 9.5 میلیون یورو است گفت: قرار بر این است که چهار فروند در 15 ماه ساخته و تحویل داده شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در آینده نزدیک دو فروند شناور امداد و نجات به طول 19.3 متر، عرض 5 متر و آبخور 1.5 متر با سرعت 40 نات (گره دریایی) با اعتبار 5.1 میلیون یورو ظرف 15 ماه آینده ساخته و تحویل داده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین دو فروند شناور انتقال افسران کنترل ایمنی کشتی‌ها به طول 18.2 متر،  عرض 4.6 متر، آبخور 1.1 متر و با سرعت 25 گره دریایی به ارزش 4.4 میلیون یورو هم تا 15 ماه آینده ساخته می‌شود.

راستاد با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی با استفاده از امکانات و تشکیلات خود از محل وجوه اداره شده تاکنون نسبت به ساخت 109 شناور اقدام کرده است گفت: 35 شناور در حال ساخت رابه ارزش 256 میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: قرارداد امروز برای ساخت 4 فروند شناور در فاز اول، ارزش 9.5 میلیون یورویی دارد. همچنین سازمان بنادر سالانه برای تعمیر اساسی 50 فروند شناور اختصاصی 150 میلیارد تومان هزینه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز