خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تحریم‌ها نتوانستند بنادر ایران را زمین‌گیر کنند

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۳۸۵

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 230 میلیارد تومان پروژه با حضور بخش خصوصی در این بندر به افتتاح رسید که می‌تواند باعث ارتقای فعالیت‌های این بندر شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد راستاد در جمع مدیران بندر آبادان و نمایندگان مردم این منطقه با بیان اینکه در شرایطی که دشمن همت کرده کشورمان را تحت فشار بدهد و مراودات دریایی ایران را زمین‌گیر کند،امروز شاهد رشد فعالیت بنادر تجاری در کشور هستیم گفت: نه تنها فعالیت‌های دشمن باعث کاهش فعالیت‌های دریایی ایران نشد بلکه در بخش واردات کالاهای غیرنقدی رشد 22.7 درصدی و در بخش صادرات رشد هفت درصدی را داشتیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این دوران سخت تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شد تا صادرات و واردات از مجرای بنادر و از طریق حمل و نقل دریایی ادامه داشته باشد و در کنار آن طرح‌های توسعه بنادر را پیش ببریم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه توسعه بنادر کوچک و بزرگ را همزمان دنبال می‌کنیم، گفت: ظرفیت 240 میلیون تنی بنادر کشور و ناوگان دریایی ایران که جزو بزرگترین ناوگان جهان محسوب می‌شود کشور را بی‌نیاز کرده و توانسته‌ایم روند رو به رشدی را داشته باشیم.

راستاد با اشاره به جلسه مدیران ارگان‌های دریایی با معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: آقای جهانگیری فعالیت‌های بخش دریایی را مصداق فعالیت ایستادگی و فعالیت‌های جهادی دانست چرا که در شرایط تحریم‌ها توانسته‌ایم فعالیت‌های بندری را بیش از گذشته ادامه دهیم.

وی ادامه داد: مهمترین و بزرگترین هاب کالاهای کشور کالاهای اساسی هستند که حجم قابل توجهی را به خود اختصاص دادند و در بنادر کشورمان سه میلیون تن کالای اساسی نگهداری می‌شود.

راستاد با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی در بندر خرمشهر به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: 230 میلیارد تومان پروژه با حضور بخش خصوصی در این بندر به افتتاح رسید که می‌تواند باعث ارتقای فعالیت‌های این بندر شود.

وی ادامه داد: قرارداد بزرگترین پایانه کانتینری در فاز 3 بندر شهید رجایی هم منعقد شده و به صورت سه شیفت و شبانه‌روز افراد برای اتمام این پروژه در موعد مقرر کار می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای سیاست ترانشیپ و کاپوتاژ کالا از بنادر بزرگ به بنادر کوچک گفت: از این طریق هم هزینه تمام شده برای کالا کاهش پیدا می‌کند و هم بنادر کوچک فعال می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در بندر آبادان هم روند رو به رشدی را شاهد هستیم گفت: از نظر حجم تخلیه و بارگیری با توجه به ظرفیت‌ها روند قابل قبول و قابل رشدی در این بندر دیده می‌شود هر چند که به دنبال افزایش ظرفیت‌ها در این بندر هستیم و گلوگاه‌های توسعه بندرگاه را رفع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ترمینال مسافری بندر آبادان هم باید دو ماه قبل از نوروز امسال به بهره‌برداری برسد.

راستاد با اشاره به ضرورت لایروبی اسکله‌های بندر آبادان گفت: مجموعه اقدامات از جمله لایروبی اسکله‌ها افزایش فضای انبارداری باعث می‌شود تا میانگین رسوب کالا در این بندر کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز