خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

صف کشتی‌ها برای بارگیری مواد معدنی کوتاه می‌شود/ گام بلند سرمایه‌گذاری برای توسعه ترمینال‌های مواد معدنی در بنادر را برداشتیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۱۶۵

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تاکنون حجم سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در بنادر کشور کمی بیشتر از 10 هزار میلیارد تومان بوده است که وقتی این قرارداد 5000 میلیارد تومان را با آن مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که امروز گام بلندی در جهت مشارکت بخش خصوصی در توسعه بنادر برداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد راستاد در مراسم امضای قرارداد سرمایه‌گذاری 5000 میلیارد تومانی اظهار داشت: تاکنون حجم سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در بنادر کشور کمی بیشتر از 10 هزار میلیارد تومان بوده است که وقتی این قرارداد 5000 میلیارد تومان را با آن مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که امروز گام بلندی در جهت مشارکت بخش خصوصی در توسعه بنادر برداشته‌ایم.

وی ادامه داد: این قرارداد برای یک پایانه تخصصی و یک ترافیک مشخص برنامه‌ریزی شده است و در حال حاضر عمده تقاضا در بندر شهید رجائی و صف کشتی‌ها برای بارگیری و جابه‌جایی مواد معدنی و فولادی است و با این قرارداد می‌توانیم پاسخ مناسبی به ترافیک مواد معدنی در بنادر بدهیم.

وی افزود: تا سال 1404 صادرات مواد معدنی باید به 55 میلیون تن برسد بنابراین باید ترمینال‌های بنادر متناسب با این این اعداد و ارقام توسعه یابد و فاز اول این قرارداد با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث وسیع‌ترین ترمینال مکانیزه مواد معدنی است، سه سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صفر تا 100 این پایانه توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی ایجاد می‌شود، گفت: موضوع مهم در این قرارداد و این پایانه ریل‌پایه بودن آن است و این سرمایه‌گذاری به صورت BOT به اجرا خواهد رسید.

راستاد ادامه داد: مدت‌زمان بهره‌برداری از بندر شهید رجائی برای سرمایه‌گذاران این قرارداد 33 سال است و هر فاز آن به مدت سه سال احداث می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز