خبرگزاری کار ایران

کاهش ارزش پرتفوی سهام عدالت مشمولان با افت شاخص بورس

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۳۵۸

ارزش روز ۴۹ شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت در مهرماه امسال به بالاترین سطح خود از زمان اجرای طرح سهام عدالت (از سال ۸۵) رسیده بود، کاهش یافت.

به گزارش ایلنا، تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت ۴۹ شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۶۶ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال است که با توجه به تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز پرتفوی بیش از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت افزایش یافته و در مهرماه امسال با بالاترین سطح خود یعنی  ۱۶۲۷ هزار و ۴۸۲میلیارد ریال رسیده و موجب ۶.۱ برابر شدن ارزش سهام مشمولان شده بود.

با وجود این با توجه به افت‌هایی که شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌های مختلف در هفته‌های گذشته تجربه کرده‌اند، ارزش روز این پرتفو به ۱۵۶۴ هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال کاهش یافته است.

بر این اساس نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از ۴۹ شرکت حاضر در این سبد تعداد  ۳۵شرکت بورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۲۷ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال می‌باشد و ارزش روز آنها به ۱۵۲۶هزار و ۶۴ میلیارد ریال افزایش یافته است.

به علاوه اینکه در این پرتفوی، ۱۴ شرکت غیربورسی نیز حضور دارند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۳۸ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال و ارزش روز آنها همین مبلغ برآورد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز