خبرگزاری کار ایران

امیدوار تجریشی:

سران سه قوه از بخش خصوصی حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۲۲۷

رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان، گفت: دولت باید نگاه بالا به پایین حاکم به بخش خصوصی را گنار بگذارد و اگر بخش خصوصی و فعالان بخش صنعت نباشند، توسعه صنعتی و اقتصادی معنا پیدا نمی‌کند. انتظار داریم دولت، قوه قضائیه و قوه مقننه از بخش خصوصی حمایت کنند و پیشنهاد ما به مجلس شورای اسلامی این است که به جای تصویب قوانین جدید در این حوزه به بازنگری قوانین موازی و قوانینی که تاریخ مصرف آنها گذشته، وارد شود.

به گزارش ایلنا، رضا امیدوار تجریشی رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان در خصوص مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن، گفت: برپایی مراسم روز ملی صنعت و معدن فرصتی برای فعالان بخش خصوصی است که به طرح مشکلات خود در حوزه صنعت و معدن بپردازند و با همکاری و تعامل دولت به منظور رفع موانع و مشکلات این بخش به یک راهکار مشترک برسند. انتظار داریم وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجلس شورای اسلامی پیگیر رفع موانع تولید تشکل‌های معتبر بخش خصوصی باشند، اما متاسفانه مشکلاتی که فعالان بخش صنعت و معدن در این مراسم با مسئولان دولتی مطرح می کنند، پیگیری نمی شود و تنها فرصتی برای تجلیل از فعالان این بخش است.

وی ادامه داد: مسئولان دولتی باید شنونده مشکلات فعالان بخش خصوصی باشند و به این شیوه نباشد که به عنوان سخنران در این مراسم شرکت کنند. متاسفانه در تمام مراسم ها ابتدا مسئولان دولتی به سخنرانی می پردازند و زمانی که نوبت به نمایندگان بخش خصوصی می رسد تا مشکلات خود را مطرح می کنند، به دلیل برنامه فشرده کاری جلسه را ترک می کنند.

امیدوار تجریشی تسریع کرد: انتظار داریم دولت در مراسم امسال گزارشی شفاف از عملکرد خود در بخش صنعت ارائه دهد، به شیوه ای که مشخص شود به کدام شرکت های خصوصی تسهیلات مالی اعطا کرده و آیا این شرکت ها در طی سال گذشته موفق بوده اند. همچنین در گزارشات خود به بررسی شرایط واحدهای تولیدی نمونه سال گذشته بپردازد که بعد از گذشت یک سال در چه شرایطی هستند. در این خصوص تنها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که شفافیت عمل کرده و شرایط تعاونی های روستایی که تسهیلات گرفته اند، گزارش می کند.

رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان در خصوص تحقق اهداف مراسم روز ملی صنعت و معدن، گفت: نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن بیانیه مشترک این روز را به اطلاع مردم می‌رسانند و این بیانیه در واقع برداشت‌ها از شرایط موجود صنعت و معدن کشور و انتظاراتی را که باید برآورده شود را در برمی گیرد؛ اما از طرف دولت چندان توجهی به این بیانیه نمی شود.

امیدوار تجریشی در خصوص شرایط فعالان بخش صنعت و معدن، گفت: با توجه به آمار های تولید در کشور، شرایط تولیدکنندگان این بخش به شدت نگران کننده است و متاسفانه تغییر و بهبودی در شرایط فعالان بخش خصوصی صنعت و معدن ایجاد نشده است.

وی در خصوص چالش های بخش خصوصی و فعالان حوزه صنعت، گفت: نظام مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی باید تسهیل کننده امور بنگاه‌ها باشد و با اجرای کامل قانون رونق کسب و کار توسط دولت حوزه های اولویت دار به صورت عملیاتی مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند. متاسفانه شرایط خاص کشور مانع اجرای کامل قانون کسب و کار بوده و تنها ۳۰ درصد آن اجرا شده است. همچنین ایجاد تسهیلات لازم جهت تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و رفع موانع صادرات محصولاتی که ارزآوری برای کشور دارد، می‌تواند به رفع موانع بخش صنعت کمک کند.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته مقام معظم رهبری همواره بر مسأله تولید توجه داشتند، سال گذشته نیز سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد و امسال نیز که سال رونق تولید است، قاعدتاً باید بیشترین توجه به حوزه صنعت و معدن باشد. فضای کسب و کار بخش خصوصی باید به سمتی هدایت شود که بیشتر فعالیت ها بر عهده این بخش قرار گیرد و دولت تنها روی فعالیت‌های این شرکت ها نظارت داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به بخش خصوصی در حوزه صنعت، اظهار کرد: باید اعتماد لازم به بخش خصوصی در دولت وجود داشته باشد، چرا که این بخش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تنها بخش خصوصی واقعی می‌تواند با صادرات کالاهای غیرنفتی برای کشور ارزآوری داشته باشد و در مسیر اشتغال و توسعه کشور گام بردارد.

رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان در پایان، گفت: دولت باید نگاه بالا به پایین حاکم به بخش خصوصی را گنار بگذارد و اگر بخش خصوصی و فعالان این بخش نباشند، توسعه صنعتی و اقتصادی معنا پیدا نمی‌کند. انتظار داریم دولت، قوه قضائیه و قوه مقننه از بخش خصوصی حمایت کنند و پیشنهاد ما به مجلس شورای اسلامی این است که به جای تصویب قوانین جدید دراین حوزه به بازنگری قوانین موازی و قوانینی که تاریخ مصرف آنها گذشته، وارد شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز