خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بنیاد مستضعفان نام بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی ایران است/ عراقی‌ها از ورود بنیاد به پروژه ریلی شلمچه – بصره نگران نباشند/ آغاز پروژه اتصال بندر لاذقیه به بندر امام خمینی

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۸۰۰

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای قوت بخشیدن به این پیمان، شرکت راه‌آهن به عنوان شرکت بهره‌بردار که قدمت 90 ساله دارد و 13 هزار کیلومتر در اختیار این شرکت است ضمانت پروژه را پذیرفته و طرف قرارداد عراقی‌ها وزارت راه و شهرسازی است و یقین داشته باشید که آقای اسلامی به جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا سعید رسولی در نشست سه جانبه همکاری‌های حمل و نقل بین ایران، عراق و سوریه که صبح امروز در شرکت راه‌آهن برگزار شد با بیان اینکه ما در نقطه عزیمت برای حرکت به سمت جلو قرار داریم و باید در این باره تصمیم بگیریم اظهار داشت: سه کشور ایران، عراق و سوریه تصمیم به اتصال از طریق شبکه ریلی دارند و باید هر چه سریعتر از طریق شبکه ریلی به یکدیگر متصل شوند.

وی با بیان اینکه موضوع پیمانکار (بنیاد مستضعفان) یک مساله فرعی است، گفت: البته به لحاظ ملاحظات اجرایی و اهلیت فنی و مالی باید توانایی‌های پیمانکار محرز شود اگر چه که ما پس از احراز این شرایط بنیاد مستضعفان را پیشنهاد داده‌ایم.

رسولی ادامه داد: این پروژه یک پروژه مرزی است و قطعا نگرانی‌هایی برای هر سه کشور برای اجرای این پروژه وجود دارد که ما این نگرانی‌ها را درک می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بنیاد مستضعفان نام این مجموعه است اما این مجموعه بزرگترین بنگاه اقتصادی کشورمان محسوب می‌شود و در ایران بزرگترین بنگاه اقتصادی متعلق به مستضعفان است.

وی ادامه داد: برای قوت بخشیدن به این پیمان، شرکت راه‌آهن به عنوان شرکت بهره‌بردار که قدمت 90 ساله دارد و 13 هزار کیلومتر در اختیار این شرکت است ضمانت پروژه را پذیرفته و طرف قرارداد عراقی‌ها وزارت راه و شهرسازی است و یقین داشته باشید که آقای اسلامی به جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنند.

رسولی از اتصال ریلی سربندر (بندر امام خمینی ) به خرمشهر خبر داد و گفت: فاز اول این پروژه شروع شده است از آنجایی که خوزستان مرکز کشاورزی کشور محسوب می‌شود اتصال ریلی و این کریدور اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی گفت: انجام این پروژه همزمان با اتصال بندر امام خمینی به لاذقیه خواهد بود.

وی تاکید کرد: عراقی‌ها از پیمانکاری بنیاد مستضعفان نگران نباشند چرا که آقای سعیدی‌کیا مدیرعامل بنیاد مستضعفان از خوش‌نامترین مدیران ارشد کشور است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز