خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا:

دنیا واکنش مثبتی به اینستکس نشان داد/ کشورهای دیگر اروپایی نیز به اینستکس خواهند پیوست/ مشکلات دارویی و غذایی به حداقل خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۵۰۹

مشاور عالی رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: در سفر اخیری که بنده به اروپا داشتم، در صحبت با فعالین اقتصادی مطرح شد که کشورهای دیگر اروپایی نیز منتظر راه اندازی این صندوق هستند و به محض شروع، آنها نیز به سهامداران آن خواهند پیوست و مختص به سه کشور اروپایی نخواهد بود.

احمد پور فلاح، مشاور عالی رییس اتاق بازرگانی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص فعال شدن اینستکس گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌ها، اکنون اینستکس تبدیل به محل آزمایش اتحادیه اروپا شده است تا مشخص شود، چه اندازه آنها بر روی تعهدات خود پایبند هستند. هر چند فعال شدن آن مدتی طول کشید و برخی شرط و شروط به میان آمد اما به هر حال شاهد شروع فعالیت این صندوق هستیم و این موضوع به ما نوید می‌دهد که در حوزه غذا و دارو مشکلات ما به حداقل برسد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا ادامه داد: ما در صحبت‌هایی که با بخش خصوصی کشورهای اروپایی داشتیم آنها به شدت نگران برخورد آمریکا بودند. اما اکنون با راه اندازی این صندوق دیگر بهانه‌ای وجود ندارد، ضمن آنکه در سفر اخیری که بنده به اروپا داشتم در صحبت با فعالین اقتصادی مطرح شد که کشورهای دیگر اروپایی نیز منتظر راه اندازی این صندوق هستند و به محض شروع، آنها نیز به سهامداران آن خواهند پیوست و مختص به سه کشور اروپایی نخواهد بود.

وی در خصوص اینکه آیا می‌توان پس از مدتی سایر کالاها به غیر از دارو و مواد غذایی را نیز از طریق این صندوق وارد کرد گفت: تا زمانیکه تحریم‌های آمریکا باقی باشد چنین اتفاقی نخواهد افتاد اما همین اتفاق نیز کم نیست. به طور مثال ما علاوه بر مواد اولیه غذایی، می‌توانیم ماشین آلات آن را نیز وارد کنیم و در بحث دارو و تجهیزات پزشکی نیز رخ خواهد داد.

پورفلاح تصریح کرد: دنیا تاکنون واکنش مثبتی به آن نشان داده و دیدیم که در اجلاس  G20 نیز موضع منفی از سوی آمریکا در مورد آن گرفته نشد و به نظر می‌رسد این صندوق به سرانجام خواهد رسید و بسیاری از نگرانی‌ها در حوزه غذا و دارو رفع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز