خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

امید به بهبود وضعیت وال استریت در آستانه اجلاس گروه ۲۰

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۴۸۸

احتمال اینکه تنش‌ها در آستانه دیدار روسای جمهوری چین و آمریکا کاهش یافته و جهان شاهد رشد اقتصادی بیشتر باشد وجود دارد. این در حالی است که دو کشور پیش از این دیدار کماکان یکدیگر را به عدم رعایت تعهداتشان متهم می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، چشم امید سرمایه‌گذاران پس از نشانه‌های مثبت فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره به دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «شی جینپینگ» همتای چینی وی دوخته شده است.

این در حالی است که «اس اند پی» در بیشترین مقدار خود در روز پنجشنبه و دستیابی به رکوردی رضایت‌بخش بسته شد. این افزایش در پی اعلام رضایت بانک مرکزی آمریکا مبنی بر کاهش نرخ بهره رخ داده است. شاخص پایه نیز تا حد زیادی نوسان داشت. این نوسانات در پی نگرانی نسبت به افزایش تنش‌ها میان آمریکا و ایران صورت گرفته است.

یکی از امیدهایی که در دل سرمایه‌گذاران زنده شده است دیدار روسای جمهور آمریکا و چین در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ است. مذاکرات دو کشور در اوایل ماه می پس از اتهام آمریکا به چین مبنی بر عقب‌نشینی از تعهداتش به طور ناگهانی پایان یافت.

پس از آن نیز ایالات متحده آمریکا بر میزان ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه ۲۵ درصدی اعمال کرد. دونالد ترامپ همچنین تهدید کرده است که در صورت دست نیافتن به توافق با چین بر ۳۲۵ میلیارد دلار دیگر از کالاهایی چینی تعرفه ۲۵ درصدی اعمال خواهد کرد.

«جروم پاول» رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد: «با کاهش نرخ بهره ریسک اقتصادی نیز افزایش خواهد یافت که در نهایت می‌تواند منجر به افزایش رشد اقتصادی شود.»

مقام‌های آگاه به رویترز گفته‌اند که «مایک پنس» معاون دونالد ترامپ برنامه‌ریزی کرده است که هیچ گونه تنشی پیش از دیدار روسای جمهور چین و آمریکا بین دو کشور رخ ندهد تا گفت‌وگوهای دو کشور بر حول موضوع تعرفه‌ها باشد.

«پائول کریستوفر» رئیس موسسه سرمایه‌گذاری گلوبال مارکت اعلام کرده است: «هیچ چیز نمی‌تواند مانند  دست دادن روسای جمهوری چین و آمریکا به اقتصاد جهان آرامش دهد».

وی معتقد است که در صورتی که همه چیز در دیدار دو رئیس جمهور خوب پیش رود، شاهد افزایش سه هزار واحدی اس اند پی خواهیم بود. این بورس در میزان دو هزار و ۹۵۴ واحد در روز پنجشنبه بسته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز