خبرگزاری کار ایران

با تکمیل خودروهای دارای کسری قطعات، خودروسازان 100 هزار خودرو جدید به بازار عرضه می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۵۷۳

به گفته مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت با تکمیل خودروهای دارای کسری قطعات، خودروسازان به زودی 100هزار خودرو جدید به بازار عرضه می‌کنند.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، صادق نجفی با اعلام این مطلب، افزود: به‌دنبال تلاش خودروسازان کشور برای تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای دارای کسری قطعات پیشرفته، قرار است این خودروها به‌زودی به بازار عرضه شوند.

وی با اشاره به پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو، اضافه کرد: پس از آغاز این پویش که توسط شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو به اجرا درآمده، قرار است بخش اعظمی از خودروهای ناقص این شرکت‌ها که به‌دلیلی کسری قطعات در پارکینگ‌ها انبار شده، به‌زودی تکمیل شده و به بازار عرضه شود.

مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت در خصوص چگونگی تأمین قطعات این خودروها، تصریح کرد: قرار است کمبود قطعات این خودروها با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و همچنین منابع جدید خارجی تأمین شود تا 100 هزار خودرو ناقص به‌سرعت در اختیار مشتریان و خریداران قرار گیرد.

نجفی با بیان اینکه براساس آمارهای موجود 60 هزار خودرو متعلق به ایران‌خودرو و 40 هزار دستگاه نیز متعلق به سایپا است، گفت: این خودروها تاکنون به‌دلیل عدم رسیدن به مرحله تجاری، به بازار عرضه نشده و با توجه به سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت و سرمایه‌گذاری‌هایی که این شرکت‌ها جهت تأمین قطعات کسری انجام داده‌اند، به‌زودی به بازار عرضه خواهند شد.

وی در پایان گفت: به‌نظر می‌رسد با عرضه این تعداد خودرو، بسیاری از تعهدات قبلی این دو خودروساز تحت پوشش قرار خواهد گرفت و علاوه بر آن، ورود این حجم از خودروهای پرتیراژ داخلی به بازار، روند کاهش قیمت‌ها را نیز تسریع خواهد بخشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز