خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اصفهان در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد:

آیا بارندگی‌ها مشکل کم آبی اصفهان را حل کرد؟

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۲۳۴

نماینده مردم اصفهان گفت: اگر ترسالی امسال را امری موقت بدانیم باید برای آینده درس بگیریم و مقداری آب برای سال‌های بعد ذخیره کنیم.

حیدر علی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت آب استان اصفهان پس از بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: استان اصفهان برای سال 98 مشکلی نخواهد داشت اما نگرانی این است که ستاد احیای زاینده رود فعال نشود و سال 99 مشکل پیدا کنیم.

وی افزود: آنچه مسلم است اینکه اگر ترسالی امسال را امری موقت بدانیم، باید برای آینده درس بگیریم و مقداری آب برای سال‌های بعد ذخیره کنیم، آنچه مسلم است اینکه ما باید کلیه برنامه‌های سال 97 را با همان شدت در ابعاد مختلف یعنی ساماندهی رودخانه، نظارت دقیق بر برداشت از رودها، تغییر الگوی کشت و تشکیل ستاد احیای زاینده رود پیگیری کنیم.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: بر اساس آمارهای بارندگی، برای سال 98 مشکلی نداریم، امسال بیش از 2 هزار میلی‌متر بارندگی در سرشاخه‌های زاینده رود داشتیم اما تضمینی وجود ندارد که سال آینده همین رویه ادامه داشته باشد در حالی که در سال آبی گذشته میزان بارندگی کمتر از 800 میلی‌متر بود، بنابراین سال 98 ملاک نیست.

وی تاکید کرد: باید چشم به راه باشیم سال آبی 99-98 چه اتفاقی می‌افتد، باید برنامه‌های صرفه جویی، نظم بخشیدن به برداشت از رودها و توسعه منابع آبی از جمله بحث تونل بهشت آباد در دستور کار قرار گیرد، حتی درخواست دادیم رود مارگون در منطقه سمیرم برای شهرستان‌های جنوب استان اصفهان و همچنین منابع آبی در منطقه پشتکوه فریدن برای رفع کمبودهای آتی برنامه‌ریزی شود.

عابدی در ادامه درباره تامین آب کشاورزان شرق اصفهان در سال جاری گفت: امسال کشاورزان برای کشت روتین باز هم مشکل دارند و هنوز نمی‌توانیم مطمئن باشیم که اگر آب کشت تابستانه تامین شود برای کشت پاییزه هم آبی در سد بماند، باید با محاسبات دقیق برنامه ریزی داشته باشیم که مربوط به شورای هماهنگی زاینده رود است و اختیارات آن از استان خارج است تا میزان برداشت‌ها تنظیم شود و کسی بیش از قالب سهمیه‌ای که تعیین شده آبی برداشت نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز