خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال خبر داد:

تهیه شناسنامه روستاهای دو بخش شاندرمن و مرکزی ماسال

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۱۳۸

فرماندار ماسال از تهیه شناسنامه روستاهای دو بخش شاندرمن و مرکزی ماسال خبر داد و افزود: این شناسنامه ها به زودی به دهیاران اعطا می شود.

به گزارش ایلنا از ماسال، محمد جواد عامر در همایش روز روستا در شهرستان ماسال، با بیان اینکه تمام شهرهای بزرگ ریشه در روستا دارند، گفت: بر اساس آمارها تا 50 سال گذشته، حدود 70 درصد از ساکنین کشور در روستاها ساکن بودند، اما متاسفانه این آمار در حال حاضر تقریباٌ بر عکس شده و به زیر 40 درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: بشریت همواره به دنبال آرامش بوده و هست و این آرامش را جز در روستا در جایی دیگر نمی‌توانیم پیدا کنیم.

فرماندار ماسال مردمان روستا را صاف ترین و پاک ترین مردمان جامعه دانست و خاطرنشان کرد: کاهش صداقت و اعتماد اجتماعی یکی از معضلات جامعه امروز محسوب می شود که به دلیل مشکلات اقتصادی و دور شدن از ریشه و اصالت در جامعه امروز افزایش یافته است.

عامر با تقدیر از حضور فعالانه و تلاش برخی از دهیاران شهرستان در سیل اخیر، اظهار داشت: این که برخی از دهیاران در هنگام بحران منتظر کمک از سوی بالادست نماندند و خودشان با تمام ظرفیت و توان در لحظات اولیه سیلاب اقدام به موقع انجام دادند، شایسته تقدیر است و به همین منظور در جلسه ی ستاد بحران شهرستان از این دهیاران فعال تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه روستا به عنوان اولین نهاد اجتماعی در تاریخ محسوب می شود، افزود: همه ما باید در خصوص خود قضاوت نماییم که تا چه حد توانستیم در راستای احیای روستای خودمان نقش ایفا کنیم و زمینه رشد و توسعه آن را فراهم کنیم.

فرماندار ماسال با انتقاد از روند رو به رشد فروش زمین های روستایی به غیر بومیان، گفت: باید بتوانیم در حوزه مدیریت روستا وفاق ایجاد کنیم و از همه ظرفیت ها به ویژه ایده های جوانان خلاق و خوش فکر روستا در جهت توسعه و رونق اقتصاد و معیشت اهالی روستا استفاده کنیم.

عامر با اشاره به تهیه شناسنامه روستا برای تمامی روستاهای دو بخش شاندرمن و مرکزی، عنوان داشت: باید تلاش شود مبنای برنامه ریزی و سیاستگذاری ها در سطح روستا بر اساس ظرفیت های موجود روستا قرار گیرد و به درستی بتوانیم از داشته های خود در جهت ایجاد اشتغال و رونق در سطح روستا بهره بگیریم.

وی در ادامه از انجام بیمه مسئولیت مدنی برای تمامی دهیاران با پی گیری بخشداران خبر داد و تصریح کرد: بسته بیمه حوادث روستایی نیز تهیه شده و به زودی از طریق برگزاری مناقصه طرح بیمه حوادث روستایی برای تمام روستاها اجرایی می شود.

فرماندار ماسال طرح بوم گردی  را فرصتی مناسب در راستای توسعه اقتصادی روستا ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه برخی از افراد بدخواه به دنبال آن هستند که با ایجاد شایعاتی بی اساس مبنی بر اینکه زمین طرح‌های بوم گردی پس از دریافت تسهیلات به نام گردشگری سند می خورد، در استقبال مردم از این طرح خلل وارد کنند، اما دهیاران و شوراهای اسلامی با هوشیاری لازم می توانند مردم را از فواید این طرح آگاه نمایند و زمینه توسعه صنعت گردشگری در روستای خود را فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز