خبرگزاری کار ایران

بایکوت خبری حوادث فجیره برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۸۳۷

کارشناس ارشد حوزه انرژی با بیان اینکه کشوری که ناو به خلیج فارس آورده انفجارات فجیره را رقم زده تا اقدام خود را توجیه کند، گفت: کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و آمریکا نخواستند در دنیای نفت روی اخبار این‌چنینی مانور بدهند در حالی که در دنیای سیاست و پشت درهای بسته آن را بسیار بزرگنمایی می‌کنند.

بهروز نامداری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تاثیر حوادث بندر فجیره امارات بر بازار نفت اظهار داشت: بستگی به اینکه چه میزان نفت از بازار خارج شده باشد قیمت‌ها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. آنچه مهم است امارات و متحدین این کشور نمی‌خواستند روی این خبر مانور بدهند به طوری که خبرگزاری‌های غربی هم تمایلی به انتشار اخبار این حادثه نداشتند تا بازار را تحت تاثیر قرار نداده باشند.

وی افزود: کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و آمریکا نخواستند در دنیای نفت روی اخبار این‌چنینی مانور بدهند در حالی که در دنیای سیاست و پشت درهای بسته آن را بسیار بزرگنمایی می‌کنند. در مجموع این موضوع بازار نفت را تحت تاثیر چندانی قرار نداد اما به نظر می‌رسد تکرار حوادث این چنینی می‌تواند در آینده تاثیرگذار باشد.

این کارشناس ارشد حوزه انرژی با بیان اینکه کشوری که ناو به خلیج فارس آورده زمینه این کار را فراهم کرده تا اقدام خود را توجیه کند، گفت: آمریکا می‌خواهد این اقدام را به ایران مرتبط کند، در حالی که ایران این اقدام را محکوم کرده است و برخی از توطئه احتمالی برخی کشورهای منطقه علیه ایران خبر می‌دهند. به هرحال مادامی که تهدید در منطقه باشد، اقداماتی در این سطح و یا بالاتر را ممکن است شاهد باشیم.

وی با اشاره به خروج نفت ایران و تاثیر آن بر قیمت‌ها بیان کرد: آنچه واضح است رقبای ما در اوپک خارج از چارچوب ایدئولوژیک و منافع راهبردی، مترصد کسب سهم بیشتری از بازار و بردن کیک بیشتری از بازار نفت هستند به طوری که در چند روز اخیر عربستان حتی با قیمت‌های پایین‌تر به خریداران هندی و چینیِ نفت ایران آفر می‌دهد، در کل جنگ سخت قابلیت تاثیر روی قیمت نفت را دارد و حجم اتفاق است که می‌تواند میزان افزایش قیمت را تعیین کند.

نامداری خاطرنشان کرد: نفت در بدترین حالت جدا از حادثه‌های این چنینی و نوسانات، در بدترین حالت بالاتر از 90 دلار نمی‌رود و اگر هم تا این حد بالا برود نهایتا کمتر از یک هفته پایین می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز