خبرگزاری کار ایران

سفیر سوریه در ایران:

سفارت فهرست نیازمندی‌های صنعتی را به بازرگانان ایرانی می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۷۴۲

عدنان محمد گفت:سفارت سوریه در ایران آمادگی دارد اطلاعات مورد نیاز در مورد بازار سوریه و زیرساخت هایی که به بازسازی نیاز دارد به شرکت ها و بخش خصوصی ایرانی ارائه و در این باره شرایط حضور شرکت های ایرانی در سوریه را تسهیل کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش تجاری ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، کیوان کاشفی رئیس مشترک اتاق بازرگانی ایران و سوریه با خیرمقدم به هیات سوری به ایران گفت: پس از پیروزی‌های اخیر ملت سوریه اکنون نوبت به ساخت و ساز و توسعه اقتصادی این کشور رسیده و امیدواریم سال جاری سال رونق و توسعه سوریه باشد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به روابط دیرینه دو کشور گفت: ملت ایران و سوریه اکنون وارد دوره جدیدی از همکاری‌ها شده‌اند. در این مرحله تمرکز و روابط اقتصادی و اولویت‌های در همکاری‌های دوطرفه قرار گرفته است. متاسفانه با وجود اراده‌ای که بین مقامات و بخش خصوصی دو کشور وجود دارد اما حجم مبادلات به هیچ وجه راضی‌کننده نیست. وجود برخی مشکلات در حوزه پولی و عدم وجود ضمانت‌نامه‌های بیمه‌ای و همچنین مشکلات حمل و نقل مانع از دستیابی به حجم مطلوب مناسبات اقتصادی شدند لذا لازم است مسئولین دو کشور زیرساخت‌های لازم را به وجود آورند.

وی با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور در ماه گذشته به سوریه گفت: امضا موافقت‌نامه سند همکاری‌های درازمدت اقتصادی ایران و سوریه اقدام مهمی در ایجاد این زیرساخت‌ها است. انتظار می‌رود با تسریع در اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها روابط اقتصادی دو کشور گسترش پیدا کند.

وی ادامه داد: اتاق‌های بازرگانی و صنعت نیز براساس وظیفه ذاتی خود می‌بایست بسترهای لازم را برای دو کشور فراهم آورند. مشارکت در نمایشگاه‌ها از ابزارهای مهمی برای تحقق این هدف است. تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و همچنین ایجاد مرکز تجاری ایران در دمشق در آینده‌ای نزدیک از جمله این فعالیت‌ها است.

کاشفی تصریح کرد صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش‌های احداث نیروگاه، جاده‌سازی، پل‌سازی احداث واحدهای مسکونی و دیگر حوزه‌ها از بخش‌هایی است که دو کشور از پتانسیل بالایی برای همکاری در آن حوزه‌ها برخوردار هستند.

سفیر سوریه در ایران گفت: تاکید اصلی دولت سوریه در مشارکت بخش خصوصی ایران بازسازی سوریه، اصلاح زیرساخت ها و ایجاد ظرفیت های تولیدی در سوریه است.

در ادامه این همایش عدنان محمود سفیر سوریه در ایران گفت: تردیدی نیست که امروز اقتصاد و ارتقا شاخصه های اقتصادی از اولویت ها و برنامه های اصلی دولت سوریه است و در تحقق این برنامه ها به مشارکت و همکاری طرف های ایرانی و به ویژه بخش خصوصی ایران نیازمندیم.

وی گفت: توانمندی وظرفیت های مناسب شرکت ایرانی به ویژه در بخش خصوصی موجب شده فعالان اقتصادی سوری به همکاری با طرف های ایرانی تشویق شوند.

عدنان محمود افزود: سفارت سوریه در ایران آمادگی دارد اطلاعات مورد نیاز در مورد بازار سوریه و زیرساخت هایی که به بازسازی نیاز دارد به شرکت ها و بخش خصوصی ایرانی ارائه و در این باره شرایط حضور شرکت های ایرانی در سوریه را تسهیل کند.

همچنین فهد درویش فعال اقتصادی سوریه در این همایش گفت: ما در راه بازسازی سوریه و رونق تجاری در کشورمان به همکاری بخش خصوصی ایران نیاز داریم.

وی افزود: در بخش های ساختمان، حمل و نقل، پوشاک، صنایع غذایی، محصولات کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی نیازمند توان و دانش شرکت های ایرانی هستیم و فکر می کنیم در فضای رقابتی سوریه، تخصص شرکت های ایرانی می تواند سهم بیشتری در این رقابت را به خود اختصاص دهد.

درویش گفت: ما می توانیم بیشتر نیازهای اقتصادی و صنعتی خود را از ایران تامین کنیم به ویژه مواد اولیه تولیدی در ایران می تواند چرخ های صنعت سوریه را به حرکت در آورد البته باید دانش و خدمات فنی و مهندسی ایران نیز همراه مواد اولیه به سوریه وارد شود.

هیئت تجاری و اقتصادی سوریه که در ایران به سر می برد علاوه بر نشست های رودرو با فعالان اقتصادی ایرانی با مسئولان دولتی در وزارت صنعت،گمرک و استاندارد دیدارهایی داشت تا مبادلات تجاری میان دو کشور تسهیل شود.

بازدید از کارخانجات صنعتی و واحدهای تولیدی ایرانی از دیگر برنامه های هیئت تجاری و اقتصادی سوری در سفر به ایران است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز