خبرگزاری کار ایران

کاهش سود هواپیمایی امارات نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۸۶۱

بحران‌های خاورمیانه باعث شده شرکت‌های هواپیمایی این منطقه استراتژیک در دنیا خود دچار بحران‌های اقتصادی شوند؛ ایرلاین امارات یکی از آنها است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مدیر شرکت دولتی هواپیمایی امارات میزان سود خود را مثبت ارزیابی کرده است در حالیکه معتقد است سود این شرکت نسبت به سال گذشته به دلیل افزایش قیمت سوخت و همینطور نوسانات ارزی رشد کمتری داشته است.

این شرکت اماراتی که سال گذشته نیمسال دوم سختی را برای خود پیش‌بینی کرده بود، گزارش ارزیابی خود را در تاریخ نهم می اعلام خواهد کرد.

«تیم کلارک» در نمایشگاه جهانی صنعت گردشگری گفت: «مطابق با گزارش‌ها تا به حال سال خوبی را نداشته‌ایم اگرچه تراز هایمان مثبت است ولی سال گذشته اوضاع بهتری داشتیم.»

وی ادامه داد: «با وجود بحران‌ها، به خوبی توانستیم از میان مشکلات عبور کنیم»

این ایرلاین با کاهش سود ۸۶ درصدی در نیمسال اول سال جاری روبه‌رو بوده است و همینطور هشدار داده که با توجه به کاهش‌های ناگهانی عواید در ماه نوامبر و همینطور عدم شفافیت در سیاست‌های جهانی ممکن است نیمسال دوم خوبی را پیش رو نداشته باشد.

کلارک افزود: «آنطور که انتظار داشتیم، به دلیل بحران‌های خاورمیانه به سود نرسیدیم».

در پنج سال اخیر با کاهش قیمت نفت تقاضا برای پروازهای شرکت‌های خاورمیانه‌ای در این منطقه بیشتر شده بود و در نتیجه رونق اقتصادی بیشتری به این ایرلاین ها داد.

کلارک در ادامه اظهاراتش گفت: «نفت ۵۰ تا ۶۰ دلار برای ما مطلوب بود اگرچه افزایش قیمت‌ها مشتریان هواپیماهای درجه یک ما را کمتر تحت تاثیر قرار می‌دهد ولی پرواز های اقتصادی را بیش از همه متاثر خود می‌کند».

هزینه‌های سوخت یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت بلیط هواپیماهاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز