خبرگزاری کار ایران

یک تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایلنا:

قرار گرفتن نام سپاه در فهرست تروریستی هیچ تاثیری بر بورس نداشت/ با اعلام خبر، شاخص کل 2 هزار واحد مثبت شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۰۲۷

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: تمام اتفاقات بدی که آمریکایی‌ها می‌توانستند برای اقتصاد ایران ایجاد کنند را محقق کرده‌اند و دیگر نمی‌توانند تاثیر منفی بیشتری بگذارند. در نتیجه قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی هیچ تاثیری بر بورس تهران نداشت و حتی پس از آن خبر شاهد بودیم که شاخص کل 2 هزار واحد مثبت شد، به نحوی که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

یوسف اصلانی، تحلیلگر ارشد بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس ایلنا، در تحلیل وضعیت بورس در این هفته گفت: گزارش‌های مثبت عملکرد شرکت‌ها که از ابتدای سال بر سامانه کدال منتشر شد، موجب خوش‌بینی به بازار سرمایه شد به نحوی که از نخسین روز کاری سال 1398 شاهد رشد شاخص کل بودیم و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در روزهای گذشته شاهد عملکرد مثبت گروه سیمانی‌ها، پتروشیمی‌ها، خودرویی‌ها، فولادی‌ها و معدنی‌ها بودیم. همچنین با توجه به تجدید ارزیابی دارایی‌ها و در نتیجه بهبود وضعیت ترازنامه بانک‌ها، وضعیت گروه‌ بانکی ها نیز در روزهای آینده بهتر خواهد شد. رشد بازار سرمایه هنوز از رشد تورم عقب است و امکان رشد بیشتر وجود دارد. 

اصلانی در خصوص تاثیر قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی بر بورس گفت: بسیاری از شرکت‌ها و زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران سال‌ها است که در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار دارند و از این حیث هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است و هر تاثیری که قرار بود بگذارد در سال‌های قبل گذاشته بود. در ضمن زمزمه این خبر از یک هفته قبل وجود داشت و بازار سرمایه از روزهای قبل انتظار داشت که این اتفاق رخ بدهد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: تمام اتفاقات بدی که آمریکایی‌ها می‌توانستند برای اقتصاد ایران ایجاد کنند را محقق کرده‌اند و دیگر نمی‌توانند تاثیر منفی بیشتری بگذارند. در نتیجه قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی هیچ تاثیری بر بورس تهران نداشت و حتی شاهد بودیم که شاخص کل 2 هزار واحد مثبت شد، به نحوی که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی خاطر نشان کرد: با پایان عید نوروز، ناظران و فعالان بازار سرمایه انتظار اصلاح قیمت‌ها و عقب‌نشینی شاخص کل را داشتند چون شاخص به نقطه مقاومت رسیده بود اما اینقدر روند بازار قوی بود که این اصلاح قیمت و عقب‌نشینی رخ نداد. در نتیجه قرار گرفتن نام سپاه در فهرست تروریستی هم تاثیری نداشت زیرا تمام این تحریم‌ها تاثیر خود را از قبل گذاشته بود و هر اتفاق بدی که می‌خواست رخ بدهد، قبلا رخ داده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز