خبرگزاری کار ایران

پایان دوره جهش قیمت در بازار مسکن +قیمت سوئیت‌های تهران

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۶۶۲

هر چند در سال 97 بیشترین افزایش قیمت مسکن را در کلان شهرهایی مانند تهران تجربه کردیم و قیمت مسکن در برخی از نقاط پایتخت تا 100 درصد افزایش پیدا کرد اما گفته می‌شود در سال آینده بازار مسکن مطلقا دچار افزایش قیمت به صورت جهشی نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا ،‌ بازار مسکن پس از چند سال مبتلا به رکود از پاییز سال 96 وارد رونق نسبی شد. دوران رونق نسبی با شیب ملایم تا پایان سال 96 ادامه داشت اما در سال 97 با افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی کشورمان،  پس انداز مردم به سمت بازارهایی مانند مسکن هدایت شد تا ارزش دارایی‌ها با کاهش ارز پول کشورمان حفظ شد.

همین افزایش تقاضا در بازار مسکن باعث افزایش قیمت‌ها در این بازار شد. از آنجایی که به طور بی سابقه‌ای نرخ تورم رشد پیدا کرد و نرخ دلار بالا رفت تا همین اندازه افزایش قیمت‌ها به بازار مسکن هم سرایت پیدا کرد به طوری که در شهر تهران در برخی از نقاط قیمت مسکن به بیش از دو و سه برابر هم رسید.

اما طبق گفته مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک چهار مولفه اصلی بورس، طلا، حامل‌های انرژی و ارز باعث رشد جهشی قیمت مسکن می‌‌‌شوند و در سال آینده هیچ یک از این عوامل نمی‌توانند موجب رشد جهشی قیمت مسکن شوند بنابراین قیمت مسکن مطلقا به صورت جهشی افزایش پیدا نخواهد کرد و قیمت‌ها کمتر از نرخ تورم بالا می‌رود.     

از سوی دیگر با توجه به اینکه توان خرید متقاضیان پایین آمده به همین دلیل در سال آینده مطلقا جهش قیمتی اتفاق نمی‌‌‌افتد. البته با افزایش نرخ تورم می‌‌‌توان رشد قیمت مسکن را پیش‌‌بینی کرد اما این افزایش پایین‌‌‌تر از نرخ تورم خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود در این بین تقاضا برای خانه‌های کم متراژ افزایش پیدا کند.

در جدول زیر قیمت سوئیت‌های تهران در مناطق مختلف آمده است:

متراژ محدوده قیمت(تومان)
38متر- نوساز- فول امکانات پیروزی 450 میلیون
35 متر-15ساله- انباری تهران پارس 350 میلیون
30متر-23ساله-بدون امکانات ظفر 250 میلیون
40متر- 8 ساله-ط4- بدون پارکینگ مجدیه شمالی 400 میلیون
40متر-5ساله-فول امکانات نظام آباد 340میلیون
33متر- نوساز- بدون اتاق چیتگر شمالی 180 میلیون
40متر- نوساز- طبقه اول سهروردی جنوبی 720 میلیون
36متر-7ساله-مبله- تمام امکانات اختیاریه 700میلیون
33متر- ط4 تک واحدی- بدون امکانات پلیس 260 میلیون
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز