خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در گفت‌وگو با ایلنا:

مدیران نالایق بانک مرکزی محاکمه شوند/ لپ تاپ دو میلیون تومانی 9 میلیون شده است/ مردم نباید تاوان اشتباهات مسئولان را بدهند

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۹۹۷

رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفت: مدیران قدیمی دیگر توان کار کردن ندارند. 30سال است فقط آنها را جابجا می‌کنند. اگر به درد می‌خوردند چرا آنها را جابجا می‌کنند؟ باید اینها را کنار گذاشت و به جوان‌ها میدان داد.

سید مهدی میرمهدی کمیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص عملکرد بانک مرکزی و تاثیر مدیریت آن بر روی بازار ارز و اثرگذاری آن بر روی صنف رایانه گفت: این صنف یکی از معدود اصنافی است که 97 درصد کالاهای آن کاملا وارداتی است و به لحاظ حساسیت نمی‌توان به راحتی از آن گذشت.

وی ادامه داد: در این 37 سالی که من در این صنف مشغول به کار هستم هیچ سالی وحشتناک‌تر از سال 97 نبود این در حالی است که وقتی قطعنامه 598 تصویب شد کشور دو روز به هم ریخت اما پس از آن وضعیت عادی شد، اما در سال 97 ما هر روز شاهد قطعنامه تحت عنوان بخشنامه بودیم آن هم از طرف دولت و بانک مرکزی خودمان.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه افزود: در این سال دولت نه در مالیات، نه بیمه، نه واردات و نه جریمه کردن به اصناف رحم نکرد. تا پیش از این نهایتا کالای ما یک ماه در گمرک می‌ماند اما امسال شاهد رکورد هشت ماهه بودیم که اینها همه نتیجه تصمیمات مدیران بانک مرکزی در مقاطع مختلف است.

وی یادآور شد: آقایان صبح بلند می‌شدند یک بخشنامه صادر می‌کردند، شب بخشنامه‌ای مخالف بخشنامه صبح صادر می‌کردند. من نمی‌دانم چه کسانی در ساختمان میرداماد نشستند و این بخشنامه‌ها را نوشتند؟ چرا قبل از صدور بخشنامه با کارشناسان مشورت نمی‌کنند؟ چرا مردم باید تاوان اشتباهات این مدیران را بدهند؟

رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفت: امسال بسیاری از فروشندگان ضرر کردند، هر کسی ماشین فروخت دیگر نتوانست مثل آن را بخرد. لپ‌تاپ دو میلیون تومانی اکنون 9 میلیون تومان شده در حالی که قیمت آن در مبدا کاهش داشته است. مگر بقیه کشورها اقتصاد ندارند؟ تورم ندارند؟ چرا مشکلات ما را حس نمی‌کنند؟

وی گفت: بانک مرکزی امسال هیچ کار مثبتی نکرد و مدام بخشنامه‌های اشتباه صادر کرد. چرا ما باید تاوان اشتباه مدیران گذشته را بدهیم؟ باید این افراد را پای میز محاکمه بیاورند و بگویند چه کسی به آنها دستور داده است؟ و چه کسی به آنها گفته سیاست ارزی را این گونه تدوین کنند؟

وی ادامه داد: مردم ما عاقل هستند و همه چیز را می‌فهمند. در دنیای امروز با وجود رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نمی‌توان خبری را پنهان کرد. چرا با مردم رو راست نیستند؟ چرا مدیران مقصر دولتی را محاکمه نمی‌کنند؟ اصلا چرا مدیری که توان کار کردن ندارد و نمی‌تواند بازار ارز را کنترل کند باید همچنان بماند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفت: 40 سال از انقلاب گذشته، سعی و خطا تا کی؟ دیگر بس است. این مدیران قدیمی دیگر توان کار کردن ندارند. 30سال است فقط آنها را جابجا می‌کنند. اگر به درد می‌خوردند چرا آنها را جابجا می‌کنند؟ باید اینها را کنار گذاشت و به جوان‌ها میدان داد.

کمیجانی افزود: مردم ما گوشت صد هزار تومانی را تحمل می‌کنند اما نگویید مردم نمی‌فهمند. مگر رهبری نگفته که با مردم روراست باشید و محرمانه نداریم اما چرا چیزی غیر از دروغ به ما تحویل نمی‌دهند؟ باید مدیران نالایق بانک مرکزی محاکمه شوند آنهایی که کشور را به این وضعیت رساندند و به جای آنها از جوان‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز