خبرگزاری کار ایران

رشد 40 برابری تولیدات شیلاتی در سال 97/ علوم مهندسی مهمترین ابزار تامین رفاه و امنیت غذایی مردم است

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۷۱۶

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: علوم مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با نقش‌آفرینی در حوزه تولید مواد غذایی می‌تواند مهم ترین ابزار تامین امنیت و رفاه برای مردم کشور باشد. آثار حاصل از به کارگیری علوم مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در عرصه‌های مختلف کشاورزی پس از انقلاب مشهود است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شاهرخ رمضان‌نژاد رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی در مراسم تجلیل روز مهندس اظهار کرد: ما امروز از اولین تلویزیون اینترنتی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی رونمایی می‌کنیم. کشاورزان با به کار بستن دانش و اطلاعات کشاورزی پیشرفته خواهند شد و در آینده با فعالیت مراکز خدمات غیر دولتی، کشاورزان این امکان را دارند که از مهندسان این بخش مشاوره بگیرند.

وی افزود: مراکز از امروز کار خود را شروع می‌کنند و با نصب تابلو فعالیت‌شان راه‌اندازی می‌شود. مقرر شده تابلو 180 مرکز نصب شود که قرار است تعداد آن به 1800 مرکز برسد.

رمضان‌نژاد در ادامه تصریح کرد: با راه‌اندازی این مراکز می‌توان شاهد پیشرفته بودن و اقتصادی بودن کشاورزی باشیم. تا پایان سال 50 درصد از1800 مرکز فعالیت خود را شروع می‌کنند. راه اندازی تلویزیون     پلاس یکی از ابزارهای انتقال دانش، شیوه و آیین‌نامه‌های رسانه‌ای است که جای آن در کشور خالی بود و امیدواریم این کار بهره‌وری را افزایش دهد. خوشبختانه با توسعه ارتباطات، ابزار و تکنولوژی اکثر کشاورزان اطلاعات خود را در ارتباط با هواشناسی می‌گیرند و با استفاده از این ابزار بر روی گوشی همراه خود می‌توانند از اطلاعات بهره‌مند شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: علوم مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با نقش‌آفرینی در حوزه تولید مواد غذایی می‌تواند مهم ترین ابزار تامین امنیت و رفاه برای مردم کشور باشد. آثار حاصل از به کارگیری علوم مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در عرصه‌های مختلف کشاورزی پس از انقلاب مشهود است.

وی افزود: تولید در ابتدای انقلاب 25 میلیون تن بود که این میزان در حال حاضر به 122 میلیون تن رسیده است که این مسیر از طریق بکارگیری علوم مهندسی کشاورزی طی شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی تصریح کرد: تولید در بخش شیلات از 30 هزار تن به یک میلیون و 200 هزارتن افزایش یافته که این رشد 40 برابری پس از انقلاب ناشی از علم و دانش است که با استقرار دولت تدبیر و امید و اقدامات راهبردی جهاد کشاورزی این روند افزایشی در اولویت قرار گرفت.

وی افزود: ارتقای بهر‌ه‌وری، زمینه بکارگیری، استفاده از ظرفیت‌ها و توان مهندسی کشاورزی فراهم شده است. تولید در سال 92 نود و هفت میلیون تن بود که این رقم در حال حاضر به 122 میلیون تن در سال جاری رسید که با اتکا به افزایش بهره‌وری بود.

رمضان‌نژاد تاکید کرد: در این دوره با مدیریت وزیر جهاد کشاورزی توانسته‌ایم برای بخش کشاورزی دستاوردهای ماندگاری مانند خودکفایی در گندم و پایداری آن را به ارمغان بیاوریم. امروز نظام زراعی با اتکا به تکنولوژی و علم توانسته در مقابل تهدیدهای علمی مقاومت کند.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانش آشکارترین ابزار اقتدار یک کشور است اذعان داشت: ما به عنوان صاحبان دانش برای ارتقای کشور بیش از پیش تلاش می‌کنیم. بیش از 50 درصد از اعضای نظام مهندسی را جوانان تشکیل می‌دهند و ما با برخورداری از این دانش و نیروی متخصص جوان می‌توانیم در راستای تحقق بیانات رهبری گام برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز