خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

انتقاد از واردات بی‌رویه حبوبات علیرغم تولید داخل/ کیفیت حبوبات داخلی بالاتر از نوع وارداتی است

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۵۰۳

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، برنج و حبوبات گفت: واردات به صورت بی‌رویه انجام شده و برخی از اقلام وارداتی را در داخل هم به اندازه تامین نیاز تولید می‌کنیم. اقلامی مانند نخود را در ابتدای تولید صادر می‌کنیم و پس از آن واردات انجام می‌شود. اقلام دیگری مانند لوبیا چیتی هم با وجود تولید داخل وارد می‌شود.

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، برنج و حبوبات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص میزان تولید و شرایط بازار حبوبات اظهار کرد: در حال حاضر ما هیچ کمبودی در بازار نداریم و مقدار فراوانی واردات در این محصول انجام شده است و همین امر باعث شده برخی اقلام به حدود قیمت 5 سال قبل بازگشته است.

وی افزود: گران‌ترین حبوبات موجود در بازار حبوبات داخلی است که با کیفیت بسیار مطلوب‌تر تولید می‌شود. ذخیره‌ها به اندازه کافی وجود دارد و مشکلی در تامین به وجود نخواهد آمد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، برنج و حبوبات با اشاره به واردات انواع مختلف حبوبات تصریح کرد: این واردات به صورت بی‌رویه انجام شده و برخی از اقلام وارداتی را در داخل هم به اندازه تامین نیاز تولید می‌کنیم. اقلامی مانند نخود را در ابتدای تولید صادر می‌کنیم و پس از آن واردات انجام می‌شود. اقلام دیگری مانند لوبیا چیتی هم با وجود تولید داخل وارد می‌شود. عدس را سه ماه بیشتر در سال نداریم و برای 9 ماه پیش رو واردات انجام می‌شود.

وی افزود: لوبیا قرمز هم با وجود تولید، واردات آن انجام می‌شود. از آنجایی که تفاوت کیفیت وجود دارد واردات تاثیری بر قیمت حبوبات داخلی نمی‌گذارد و تنها می‌تواند بر قیمت نمونه‌های وارداتی موثر باشد اما تنها تاثیر آن بر کالای ایرانی این است که اجازه افزایش قیمت آن را نمی‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز