خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران:

ظرفیت مخازن سدهای بزرگ در ۴۰ سال دو برابر شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۶۸۳

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران تاکید کرد: ظرفیت مخازن سدهای بزرگ ملی بهره برداری شده از سوی این شرکت طی ۴۰ سال گذشته دو برابر شده و به رقم دو میلیارد و ۶۴۶ میلیون متر مکعب رسیده است.

به گزارش ایلنا، سید حسن رضوی با بیان این مطلب گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شرکت‌‌‌های فنی و مهندسی خارجی ایران را ترک کردند اما این موضوع باعث نشد از اهداف عالیه دست بکشیم.

وی افزود: با اتکا به روحیه خودباوری و تلاش خستگی‌‌ناپذیر جوانان ایرانی افتخارات بزرگی در بخش آب کشور به ویژه در استان تهران رقم خورد که حاصل آن طی ۴۰ سال گذشته بهره‌‌برداری از ۱۰ سد بزرگ ملی به ظرفیت دو میلیارد و ۶۴۶ میلیون متر مکعب از سوی شرکت آب منطقه‌‌ای تهران در استان‌‌‌های همجوار بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه زمانی محدوده عملکرد شرکت آب منطقه‌‌ای تهران شامل استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، قزوین، سمنان می‌‌شد، اظهار داشت: این شرکت خدمات ارزنده‌‌ای در زمینه تامین آب طی چهار دهه گذشته انجام داده است که از مهمترین موارد آن می‌‌‌توان به احداث سد و شبکه‌‌های آبیاری و زهکشی، خطوط لوله و تونل انتقال آب، نیروگاه برقآبی و سایر تاسیسات تامین منابع آب اشاره کرد.

رضوی ظرفیت آب قابل تنظیم سدهای بزرگ در پیش از انقلاب را یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون متر مکعب در سال برشمرد و تصریح کرد: درحال حاضر این ظرفیت به دو میلیارد و ۵۲۸ میلیون متر مکعب در سال رسیده است.

وی تعداد سدهای تنظیمی سدهای بزرگ ملی مربوط به این شرکت در قبل از انقلاب را چهار سد برشمرد و خاطرنشان کرد: این در حالی است که اکنون این رقم به ۱۰ سد افزایش یافته است و تعداد سدهای کوچک و بندهای انحرافی احداثی از سه مورد در قبل از انقلاب به ۳۴ مورد رسیده است.

وی اضافه کرد: جمعیت تحت پوشش شرکت آب منطقه‌‌ای تهران در ابتدای انقلاب حدود سه میلیون نفر بوده اما اکنون خدمت‌‌رسانی و تامین آب برای جمعیتی درحدود ۱۷ میلیون نفر صورت می‌‌گیرد.

رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه در طول چهل سال گذشته بیشتر طرح‌‌‌های عمرانی برای انتقال آب به استان تهران انجام شده لذا عمده فعالیت‌‌ها شرکت آب منطقه‌‌ای تهران مبتنی بر بهره‌‌‌برداری بهینه از تاسیسات مذکور و توجه ویژه به مقوله نگهداری و تعمیرات و مدیریت تقاضا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز