خبرگزاری کار ایران

برگزاری بیست و یکمین همایش شرکت‌های برتر ایرانی

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۸۶۱

بیست و یکمین همایش صد شرکت برتر ایرانی با حضور فعالان اقتصادی امروز هشت بهمن ماه در سالن همایش‌های صداو سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این همایش رئیس سازمان مدیریت صنعتی، مشاوره، آموزش و تحقیق، کارآفرینان را پیشتازان صنعت و سرداران اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان پیشران اقتصادی کشور است و مردم، بنگاه‌ها و سازمان‌ها و نهادها به عنوان بازیگران اصلی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند.

کیانی بختیاری ادامه داد: نقش مردم در اقتصاد مقاومتی خرید کالاهای داخلی است بنگاه‌های اقتصادی نیز به عنوان پیشرانان توسعه اقتصادی نقش‌آفرینی می‌کنند در این بین سازمان‌ها و نهادها با تسهیل‌گری و مقررات زدایی و سیستم تشویقی باید زمینه را برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی هموار کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ زنجیره تامین قوی‌ای را به وجود می‌آورند ادامه داد: زنجیره تامین باعث رونق اشتغال و توسعه منطقه خواهد شد.

بختیاری با اشاره به اولین سال برگزاری این همایش در سال 77 گفت: در سال 77 رتبه‌بندی شرکت‌ها تنها از لحاظ شاخص میزان فروش مورد ارزیابی قرار می‌گرفت پس از آن با توجه به نیاز کشور به شفاف‌سازی اطلاعات، توسعه کسب و کار، ایجاد رقابت‌پذیری و استفاده از داده‌ها برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ باعث شد تا این شاخص به 32 شاخص دیگر شامل بهره‌وری، سودآوری، صادرات، نقدینگی و ... ارتقا پیدا کند در نتیجه برای ارزیابی بیشتر در مرحله اول شرکت‌ها به پنج گروه صدتایی تقسیم بندی شدند.

وی ادامه داد: در مقایسه مشخص شد به طور مثال ارزش افزوده صد شرکت اول 12 درصد از GDP است در حالی که این شاخص در 500 شرکت معادل 14 درصد از GDP است.

رئیس سازمان مدیریت صنتعتی، مشاوره، آموزش و تحقیق با اشاره به نتایج حاصل از رتبه‌بندی عنوان کرد: رتبه‌بندی شرکت‌ها این امکان را فراهم می‌کند که شرکت‌ها خود را رقابت‌پذیرتر کرده و برای ارتقای سطح خود تلاش کنند. علاوه بر آن این موضوع باعث شفاف‌سازی فضای کسب و کار، تحلیل روند اقتصاد کشور، اصلاح سیاست‌ها و ... برای بخش حکومتی می‌شود.

بختیاری ادامه داد: همچنین سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از نتایج به تحلیل بازار و شناسایی فرصت‌ها بپردازند و پژوهشگران و هیئت علمی نیز در تحقیق خود از آن استفاده کنند.

وی در توصیه به بنگاه‌های اقتصادی گفت: به بنگاه‌های اقتصادی توصیه می‌شود که به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرده و مدل کسب و کار خود را به روز کنند. همچنین به تولید نگاه درون‌زایی داشته و زنجیره تامین خود را قوی‌تر کنند.

وی برون‌نگری، صادرات محوری، ارتقای بهره‌وری، بازیابی و توسعه کشور، زنده نگه داشتن امید و باور مردم با عملکرد مطلوب، رعایت حقوق مردم و مسئولیت اجتماعی را از وظایف بنگاه‌های اقتصادی برشمرد.

بختیاری در پایان خطاب به بنگاه‌های اقتصادی گفت: این بنگاه‌ها همواره باید بزرگ بمانند و برای برند خود تلاش کنند.

در پایان این مراسم شرکت معدنی گل‌گهر، فروشگاه افق کوروش، گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا، بانک آینده، فولاد هرمزگان، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک صادرات، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، شرکت پرداخت الکترونیک سامان‌کیش و... موفق به دریافت تندیس و حائز رتبه برتر شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز