خبرگزاری کار ایران

رییس کل گمرک ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

سازمانی که چوب لای چرخ تولید می‌گذارد؛ خیرخواه کشور نیست/ به فعالان اقتصادی منتخب تسهیلات ویژه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۹۸۰

رییس کل گمرک ایران اظهار داشت: نگاه گمرک به موضوع صادرات و واردات نگاه حمایت از تولید است و باور دارم که دشمنی بالاتر از بیکاری برای کشور ما وجود ندارد. بنابراین هر فرد یا سازمانی که در راستای اشتغال گام بردارد دوست کشور و هر سازمانی که چوب لای چرخ تولید می‌گذارد حداقل مصلح و خیرخواه این مملکت نیست.

مهدی میراشرفی در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری از تولیدکنندگان از جمله قطعه‌سازان اقدامات گمرک مبنی بر عدم همکاری در ترخیص واردات مواد اولیه و قطعات را آسیب زننده‌تر از تاثیر تحریم‌ها می‌دانند؟ گفت: البته باید توجه داشت که گمرک سازمانی نیست که بتواند محدودیت اعمال کند یا تسهیلات فراقانونی اعطا کند بلکه به عنوان سازمان مجری قوانین و مقررات اقدام می‌کند. اما بنده شخصا عقیده دارم و می‌پذیرم موردی که شما ذکر کردید به نوعی دست و بال تولید را بسته و یا آن را محدود کرده است.

وی ادامه داد: البته نگاه گمرک به موضوع صادرات و واردات نگاه حمایت از تولید است و باور دارم که دشمنی بالاتر از بیکاری برای کشور ما وجود ندارد. بنابراین هر فرد یا سازمانی که در راستای اشتغال گام بردارد دوست کشور و هر سازمانی که چوب لای چرخ تولید می‌گذارد حداقل مصلح و خیرخواه این مملکت نیست.

رییس کل گمرک ایران افزود: شما باید این انتظار را داشته باشید که ما با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی از تولید حمایت کنیم و موانع آن را برطرف کنیم تا بخش اعظم مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور نیز حل و فصل شود.

میر اشرفی در مورد تسهیلات گمرک به تولیدکنندگان خوشنام گفت: ما در این مورد بحث فعالان اقتصادی مجاز را داریم و در نظر داریم از این پس برای فعالان اقتصادی منتخب تسهیلات بسیار ویژه‌ای از سوی گمرک اعطاء کنیم و به نظر بنده با این کار می‌توان افرادی که در مسیر ناصواب هستند را به مسیر درست هدایت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز