خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد تنظیم بازار در پاسخ به ایلنا مطرح کرد:

قاچاق دام زنده توازن بازار گوشت را برهم زده است/ افزایش قیمت گوشت قرمز تقاضا برای مرغ را بالا برد/ تا آخر ماه شرایط بازار گوشت به حالت عادی بازمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۳۰۷

معاون امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال ایلنا گفت: وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که گوشت مرغ به اندازه نیاز کشور دارد و به اندازه سنوات گذشته مرغ را توزیع کرده اما به خاطر افزایش قیمت گوشت قرمز عطش بازار به سمت مرغ می‌رود و کاهش میزان را به بار می‌آورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس قبادی معاون امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار در حاشیه نشست هم‌اندیشی اتاق تعاون ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی خواسته‌ها دراین نوع جلسات مربوط به منافع شخصی و یا بخشی از جامعه است و این امر در تجارت کاملا طبیعی است. بخش دولتی باید منافع همه را مدنظر قرار دهد اما در زمینه قول و قرارها هرچه در توان ما باشد حتما انجام خواهد شد.

وی افزود: زمانی ممکن است منافعی هم جمعی باشد و هم گروهی که ما این موارد را لحاظ می‌کنیم که منافع جمعی و نظام را حتما در برگیرد. واردات برخی کالاها هم منافع جامعه را دربر می‌گیرد و هم منافع بخش واردکننده در آن لحاظ شده است و مغایرتی ندارد اما اجازه اجرای رانت را نمی‌دهیم.

قبادی تاکید کرد: بخش خصوصی تاکنون هیچ کم‌فروشی در بازار نداشته و این بخش در بحث سود و منفعت در پایین‌ترین حد امکان است.

دبیر ستاد تنظیم بازار در پاسخ به سوال ایلنا در زمینه تنظیم بازار گوشت و مرغ خاطرنشان کرد: طبق قول و قرارهایی که وزارت جهاد کشاورزی داده شرایط بازار تا آخر این ماه به شرایط عادی باز خواهد گشت. در تنظیم بازار تنها دو قلم کالا وجود دارد که ما را گرفتار کرده و نتوانستیم به اهداف برسیم که بحث گوشت قرمز و گوشت مرغ است.

وی افزود: بازار دربخش لبنیات، پوشاک و مایحتاج عمومی علی‌رقم سختی‌ها آرامش دارد اما در بحث گوشت قرمز بخش عمده مشکل قاچاق دام زنده از کشور است. دام زنده که از کشور قاچاق می‌شود و این امر بعد روانی دارد. اگر 10 کیلو کالا از بازار عرضه و تقاضا خارج می‌شود باید 20 کیلو کالا جایگزین آن شود تا شرایط اولیه بازار حاکم شود. طبیعتا بخشی از شیفت مصرف گوشت با این وجود به سمت مرغ می‌رود.

قبادی در ادامه تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که گوشت مرغ به اندازه نیاز کشور دارد و به اندازه سنوات گذشته مرغ را توزیع کرده اما به خاطر افزایش قیمت گوشت قرمز عطش بازار به سمت مرغ می‌رود و کاهش میزان را به بار می‌آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز