خبرگزاری کار ایران

معاونت امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

95 درصد تجهیزات آبیاری تحت فشار در کشور تولید می‌شود / اختصاص 300 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای سامانه‌های نوین آبیاری در بودجه 98

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۱۱۵

اکبری اظهار داشت: طی سه سال گذشته یک میلیارد و 50 میلیون دلار به توسعه سامانه‌های نوین آبیاری اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا علیمراد اکبری معاونت امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری اظهار کرد: در نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات کشاورزی، تجهیزات و لوازم آبیاری تحت فشار حدود 200 خارجی و داخلی حضور دارند که 120 شرکت داخلی و 80 شرکت خارجی هستند.

وی افزود: برگزاری پنل‌های تخصصی به کیفیت، استانداردسازی قطعات، ماشین‌آلات، تکنولوژی و فناوری‌های جدید کمک خواهد کرد و باعث تبادل هم‌اندیشی و همگرایی برای مصرف بهتر آب خواهد شد.

اکبری در ادامه تصریح کرد: 90 تا 95 درصد لوازم و تجهیزات آبیاری تحت فشار در کشور تولید می‌شود که پس از گذراندن تست مرکز مکانیزاسیون و تایید مرکز تحقیقات مهندسی و فنی کشاورزی گواهی در اختیار بهره‌برداران بخش قرار می‌گیرد.

معاون امور آب و خاک با اشاره به صادرات لوازم و تجهیزات آبیاری، به برخی از بازارهای هدف عنوان کرد: هم اکنون لوازم و تجهیزات ماشین آلات و سیستم‌های آبیاری به برخی از کشورهای اروپایی و ترکمنستان، افغانستان، اسپانیا، عراق و برخی کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ کمی سالانه 400 هزار هکتار از طریق روش‌های نوین آبیاری توسعه یافته‌اند خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی با هدف هوشمند کردن سیستم‌های نوین آبیاری و ورود فناوری‌های جدید به مزارع و بازار سعی در بهبود شرایط تولید را دارد در چند سال اخیر هم موجب شده تا ضریب بهره‌وری از 9 درصد کیلوگرم ماده خشک به ازای هر متر مکعب آب  مصرفی به 1.32 کیلوگرم افزایش یابد.

اکبری تاکید کرد: تحریم‌های اخیر آمریکا تاثیری در ارتباط با کشورهای صاحب فناوری نداشته است و حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته تغییر محسوسی نداشته و ما مذاکراتی با کشورهای صاحب فناوری داشته‌‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از پیشنهاد اختصاص 300 میلیون دلار منابع از صندوق توسعه ملی برای سامانه‌های نوین آبیاری در بودجه سال آینده خبر داد و تشریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری پیشنهاد اختصاص 300 میلیارد دلار منابع از صندوق توسعه ملی به سامانه نوین آبیاری مطرح کرده که خوشبختانه رهبر انقلاب هم نظر مساعد داده‌اند و به رئیس مجلس دستور دادند تا این موضوع را در مجلس مطرح کنند که به احتمال قوی این پیشنهاد تایید می‌شود.

اکبری تصریح کرد: طی سه سال گذشته یک میلیارد و 50 میلیون دلار به توسعه سامانه‌های نوین آبیاری اختصاص یافته است که در صورت تخصیص 300 میلیون دلار منابع از صندوق توسعه ملی برای بودجه سال 98 با احتساب ارز نیمایی رقمی معادل 2400 میلیارد تومان اعتبار در اختیار این بخش قرار خواهد گرفت که جهش چشمگیری در این بخش خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز