خبرگزاری کار ایران

700 میلیارد ریال برای آبیاری تحت فشار در بودجه 96 کشور پیش بینی شده است

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۴۹۳

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: 700 میلیارد ریال برای گسترش سامانه های آبیاری تحت فشار در بودجه 96 کشور پیش بینی شده است.

به گزارش ایلنا، علی مراد اکبری در حاشیه بازدید از طرح ‌های کشاورزی در دست اقدام شهرستان الیگودرز گفت: چندین طرح در حوزه شبکه های آبرسانی پیشرفته با شرکت‌ های چینی در کشور در حال اجراست.

وی با بیان اینکه استان لرستان در اجرای طرح های آبرسانی پیشرفته اولویت دارد، اظهار کرد: لرستان سه تا چهار هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار اعتبار نیاز دارد که دولت مساعدت لازم را در این خصوص خواهد داشت.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: اعتبار پیش‌ بینی شده در سال 95 برای استان لرستان 550 میلیارد ریال می باشد که 50 درصد آن تخصیص یافته است.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه 200 هزار هکتار در کل کشور برای ایستگاه های پمپاژ آب اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه 270 میلیارد ریال در 2 ماه گذشته برای آبیاری تحت فشار به استان لرستان اختصاص یافته است، افزود: جهاد کشاورزی 24 هزار میلیارد و 500 میلیون ریال برای تبدیل آبیاری تحت فشار نیاز دارد.

وی اظهار کرد: 180 میلیارد ریال برای لایروبی قنات های کل کشور در نظر گرفته شده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: با توجه به ظرفیت های بالای لرستان و موقعیت جغرافیایی و استعداد آب و خاک این استان نباید آب استان لرستان در جاهایی استفاده شود که زمین های کشاورزی ندارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز