خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر ارتباطات در گفت‌و‌گو با ایلنا:

سیستم اداری کشور در مقابل استفاده از فناوری مقاومت می‌کند/ امضای دیجیتال نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۴۰۳

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عدم استقبال ایرانی‌ها برای استفاده از امضای دیجیتال خبر داد و گفت: این پروژه هنوز متولی مشخصی در کشور ندارد.

خسرو سلجوقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه امضای دیجیتال در کشور ما بیشتر در امور بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بعضی از کارها در اتاق بازرگانی نیز به وسیله امضای الکترونیکی انجام می‌شود و در دیگر بخش‌ها این موضوع به فراموشی سپرده شده است.

وی افزود: فقدان فرهنگ‌سازی مناسب و مقاومت نظام اداری، از دلایل عدم استقبال از امضای الکترونیکی در ایران است.

به گفته سلجوقیT امضای دیجیتال بخش مهمی از دولت الکترونیک محسوب می‌شود که باید بیشتر مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.

مشاور وزیر ارتباطات با انتقاد از سیستم سنتی ادارات در کشور گفت: متاسفانه کارت‌های هوشمندی که این‌روزها در دست مردم است و حدود 100 هزار تومان برای هر فرد هزینه داشته است، یکی از بی‌مصرف‌ترین کارت‌های هوشمند درجهان محسوب می‌شود و هیچ استفاده‌ای از هوشمند بودن آن نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد آن هستیم که در اغلب شرکت‌ها و نهاد‌ها برای ارایه خدمات به مردم همچنان از کارت ملی هوشمند کپی می‌گیرند و این موضوع از  وجود سیستم اداری سنتی در کشور حکایت دارد.

سلجوقی با بیان اینکه فرآیند امضای دیجیتال تا حد زیادی حضور ارباب رجوع در بانک‌ها و نهاد‌های دیگر را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: این موضوع می‌تواند تا حد زیادی از اتلاف وقت مردم، ترافیک شهر‌ها و تخریب محیط زیست جلوگیری کند و بیشتر  امور اداری از طریق اینترنت انجام شود.

به گفته ویT درحال حاضر وزارت صمت، بانک مرکزی و ثبت احوال ادعای متولی‌گری در این عرصه را دارند که این موضوع می‌تواند در بخش عملیاتی کردن این پروژه اختلال ایجاد کند.

مشاور وزیرارتباطات افزود: اگر امضای الکترونیک در کشور نهادینه شود، نقش موثری در تجارت الکترونیک نیز خواهد داشت و کسب‌و‌کارهای نوپا هم می‌تواند از این خدمات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز