خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد دستور داد:

تشکیل کمیته‌ای برای اصلاح بخشنامه ارز حاصل از صادرات و اعلام نتیجه آن در دو هفته

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۸۱۷

وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل کمیته‌ای برای اصلاح بخشنامه ارز حاصل از صادرات را دستور داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرهاد دژپسند در هشتادویکمین جلسه شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: یکی از مشکلاتی که امروز ما از آن رنج می‌‌‌بریم، بی‌ثباتی و تعدد بخشنامه‌‌‌‌ها است. فعال اقتصادی باید بتواند تا پایان سال برای خود برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز قرار است آن بخش‌‌‌هایی که از بخشنامه پیمان‌‌سپاری ارزی مغفول مانده را بررسی کند، نه اینکه کل بخشنامه را مورد بررسی مجدد قرار دهیم زیرا فرصت این کار وجود ندارد و فعالان اقتصادی منتظر خروجی این جلسات هستند.

وزیر اقتصاد به سوابق و مسئولیت‌های سابق خود اشاره کرد و اظهار داشت: من در دولت دوم خاتمی، معاون وزیر بازرگانی بودم و در دولت یازدهم و دوازدهم نیز سمت‌‌های مختلفی داشته‌‌ام. من هیچگاه احساس نکردم که دولتمردان از موفقیت بخش خصوصی ناراحت هستند. اکنون بخش خصوصی بهترین موقعیت را دارد تا به پیشنیه‌‌سازی سود خود و مساعدت به کشور، نقش حساس خود را در این وضعیت اقتصادی ایفا کند.

دژپسند افزود: آنچه مسلم است این است که بخش خصوصی واقعی باید وسط بیاید و اعلام کند نیازی به ورود دولت نیست. ما خودمان صادرات را مدیریت می‌‌‌کنیم و ارز را به سیستم کشور برمی‌‌‌گردانیم. اگر این گونه شود چرخ ‌‌‌های اقتصادی کشور گردش پیدا می‌‌کند.

در ادامه این جلسه، صمد کریمی نماینده بانک مرکزی در شورای گفت‌‌وگوی بین دولت و بخش خصوصی، درباره آمار بازگشت ارز تصریح کرد: از ۲۷ میلیارد یورو صادرات غیرنفتی در هشت ماه اخیر ۶.۸ میلیارد یورو به سامانه نیما برگشته و ۷.۳ میلیارد یورو ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی پرداخت شده است.

در ادامه این جلسه، وزیر اقتصاد پس از شنیدن مشکلات صادرکنندگان و پیشنهاد تشکل‌‌‌های مختلف مصوب کرد که کمیته‌‌ای با حضور سه نفر نماینده از سوی اتاق بازرگانی، یک نفر از بانک مرکزی، یک نفر از وزارت صمت و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل شود و در مدت حداکثر دو هفته بخشنامه بازگشت ارز حاصل از صادرات را اصلاح کند و نتیجه را در یک جلسه با حضور اعضای شورای گفت‌‌‌وگو و همتی رییس بانک مرکزی و رحمانی وزیر صمت تصمیم‌‌گیری نهایی را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز