خبرگزاری کار ایران

دیواندری:

رشد نقدینگی متوقف شد/ بانک مرکزی برای بازار مشتقه ارزی برنامه دارد

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۱۹۸

دیواندری همچنین درباره استفاده از بازار مشترک ارزی گفت: با توجه به ثبات در بازار ارز بایستی یک سری کارهایی که در دوره عدم ثبات نمی‌توانستیم انجام دهیم را در شرایط حاضر انجام دهیم و اکنون موقع مناسبی است و بانک مرکزی در این مورد برنامه‌هایی دارد که توسط معاون ارزی آن اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی دیواندری در مراسم نکوداشت هفته پژوهش در جمع خبرنگاران در مورد اهمیت پژوهش گفت: اولا هفته پژوهش را به پژوهشگران به ویژه پژوهشگران اقتصادی تبریک می‌گویم، طبیعتا هر چقدر تصمیمات ما مبتنی بر علم باشد ضریب خطا کاهش می‌یابد و امکان تولید ثروت و رفاه افزایش می‌یابد. پژوهشکده پولی و بانکی به عنوان بازوی اجرایی اگر پژوهشی خواسته شود آن را انجام داده و نتایج آن را به بانک مرکزی و نظام بانکی ارائه می‌کند بنابراین اگر اقدامات ما در حوزه بانکی پشتوانه علمی داشته باشد قطعا به یک نتایج بهتری دست خواهیم یافت. از همین روی توجه به امر پژوهش در بانک مرکزی به ویژه در دوره جدید افزایش یافته است.

دیواندری در مورد رشد نقدینگی گفت: خوشبختانه رشد نقدینگی و رشد تورم متوقف شده اما جزئیات آن باید از سوی معاونت اقتصادی بانک مرکزی اعلام شود.

وی همچنین درباره استفاده از بازار مشترک ارزی گفت: با توجه به ثبات در بازار ارز بایستی یک سری کارهایی که در دوره عدم ثبات نمی‌توانستیم انجام دهیم را در شرایط حاضر انجام دهیم و اکنون موقع مناسبی است  بنابراین بانک مرکزی در این مورد برنامه‌هایی دارد که توسط معاون ارزی آن اعلام خواهد شد. باید توجه داشت که بازار‌های مشتقه ارزی ساماندهی بازارهای موجود است مثلا در حوزه نیما و سنا که شاهد کارکرد آن هستیم و این الزاما به معنی یکسان‌سازی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز