خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای کشور در نشست مدیران وزارت نیرو با رئیس جمهور:

آبرسانی به 5.9 میلیون نفر از جمعیت روستایی طی پنج سال اخیر/ افتتاح طرح‌های آبرسانی به 800 روستا تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۷۲۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون آبرسانی به هشت هزار و 950 روستا با جمعیتی بالغ بر 5.9 میلیون نفر صورت گرفته است، گفت: تا پایان سال نیز طرح‌های آبرسانی به 800 روستا با جمعیت 590 هزار نفر افتتاح خواهد شد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "حمیدرضا جانباز" در نشست مدیران وزارت نیرو با رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه 550 شهر داری تنش آبی در سال 93 هم‌اکنون به حدود 334 شهر رسیده است، گفت: وزارت نیرو برنامه‌ای را برای مدیریت تنش آبی شهرهای کشور تا سال 1400 تدوین کرده است که براساس آن بایستی مجموعه 63 مترمکعب بر ثانیه تولید آب خود را افزایش بدهیم و در کنار آن نیز میزان مصرف را مدیریت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه میزان مصرف آب در کشور حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد فراتر از میانگین جهانی است، ادامه داد: اجرای طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا، حفره چاه‌های جدید، ارتقای کیفیت آب و افزایش توان ذخیره سازی از جمله برنامه‌های است که از سوی این مجموعه در دستور کار گرفته است.

جانباز با اشاره به اینکه در حال حاضر 73 سامانه آب شیرین‌کن با ظرفیت سالانه 150 میلیون مترمکعب در کشور وجود دارد، ادامه داد: از این مقدار 25 سامانه به ظرفیت 180 هزار مترمکعب در دولت تدبیر و امید وارد مدار شده است و تا انتهای امسال نیز بیشتر ظرفیت آب شیرین‌کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس وارد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور بر لزوم کاهش قیمت تمام شده آب تاکید کرد و افزود: هم اکنون ما در ساحل بندرعباس هر مترمکعب آب را بین دو هزار و 500 تا چهار هزار تومان خریداری و به قیمت 500 تومان به فروش می‌رسانیم که این مسئله نشان دهنده چرخه معیوب در این بخش است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون آبرسانی به هشت هزار و 950 روستا با جمعیتی بالغ بر 5.9 میلیون نفر صورت گرفته است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال نیز طرح‌های آبرسانی به 800 روستا با جمعیت 590 هزار نفر افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز