خبرگزاری کار ایران

مدیرکل وزارت خارجه هند :

اپراتور هندی بزودی کار خود در بندر چابهار را شروع می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۹۶۲

مدیرکل وزارت امور خارجه هند با بیان اینکه بندر چابهار دروازه ملل و نقطه ارتباطی بسیار خوب بین ایران، جنوب اوراسیا، هندوستان و افغانستان است، گفت: شرکت اپراتوری هندی به زودی برنامه عملیاتی اش را در ایران شروع می کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، دیپاک میتال در نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه چابهار ، افزود: نشست سه جانبه ایران، هند و افغانستان یک واقعه بسیار خوب، تاریخی و به یادماندنی است.

 وی  تاکید کرد: آنچه در کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه چابهار انجام می شود، ایجاد طرح و برنامه است تا سه کشور ایران، هند و افغانستان، نقش مناسبی در حمل و نقل و لجستیک منطقه داشته باشند.

 این مقام مسئول در دولت هندوستان با اشاره به افتتاح دفتر شرکت اپراتوری IPGL در بندر چابهار، ابراز امیدواری کرد: این شرکت اپراتوری به زودی برنامه عملیاتی اش را در ایران شروع می کند.

مدیرکل وزارت امور خارجه هندوستان، بندر چابهار را دروازه ملل و نقطه ارتباطی بسیار خوب بین ایران ، جنوب اوراسیا ، هندوستان ، افغانستان و البته کشورهای آسیای مرکزی عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی توافقنامه بین المللی چابهار، به بررسی بیشتر پروتکل ها در این زمینه می پردازد و تعیین می کند سه کشور اصلی در این توافق نامه، چگونه نقش موثرتری در توسعه تجاری و بازرگانی دریایی داشته باشند.

شایان ذکر است، موافقتنامه ترانزیتی سه جانبه بین کشورهای ایران، هند و چابهار با هدف تسریع، تسهیل و ارتقای ترانزیت چابهار و اتصال کشور هند و افغانستان به کشورهای آسیای میانه از طریق بندر چابهار، توسعه صادرات سه کشور و ایجاد کریدور بین المللی بین کشورهای مذکور در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به امضای روسای جمهور ایران و افغانستان و نخست وزیر هند رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز