خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام:

سهمیه کارخانجات خوراک دام در صورت بالا بردن قیمت قطع می‌شود/ حمایت پشتیبانی امور دام از شبکه توزیع تعاون

کد خبر : ۷۰۱۹۳۹

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: کارخانجات خوراک دامی که از ما سهمیه می گیرند در صورت بالا بردن قیمت سهمیه‌شان قطع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در نشست هم‌اندیشی کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون درخصوص توزیع نهاده‌های دامی اظهار کرد: برای توزیع نهاده‌های دامی باید یک چارچوب مشخصی وجود داشته باشد و ما تاکنون تابع قوانین بوده‌ایم اما به تمام بخش‌هایی که در زمینه نهاده درخواست داشته‌اند اعم از تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و اعضای اتحادیه‌ها نهاده دامی داده‌ایم.

وی افزود: پشتیبانی امور دام هم با اختصاص سهمیه کشوری به شبکه توزیع تعاون موافق است اما باید تفکیک استانی را به ما اعلام کنند تا سهمیه استانی ابلاغ شود. ما سعی می‌کنیم شبکه  توزیع تعاون را به ستاد تنظیم بازار معرفی کنیم تا شبکه را بپذیرند و با آن همکاری کنند. ما مذاکرات بسیاری را با تعاون داشته‌ایم و شبکه‌های توزیع آن باید با مشخصات دقیق ما معرفی شوند تا بتوانیم از آن برای توزیع گوشت، مرغ و تخم مرغ دربازار استفاده کنیم.

ورناصری در ادامه تصریح کرد: ما آمادگی حمایت از شبکه‌های توزیع تعاون را داریم اما برای تسهیل امور باید از تعاون نماینده‌ای در پشتیبانی امور دام حضور داشته باشد تا سرانجام مکاتبات مشخص شود و پیگیری روزانه را انجام دهد.

مدیرعامل پشتیبانی امور دام با اشاره به این نکته که کارخانجات امور دام قیمت خوراک دام را بسیار بیشتر از سهمیه‌ای که دریافت می‌کنند گذاشته‌اند اذعان داشت: اگر کارخانجات قرار باشد ذرت و سویا را از پشتیبانی امور دام بگیرند باید خوراک دام را با قیمت دولتی بفروشند در غیر این صورت نقص قانون محسوب می‌شود و دیگر سهمیه‌ای به کارخانجات تولید خوراک دام داده نخواهد شد.

وی با اشاره به دامدارانی که علوفه‌‌های سهمیه‌ای را با قیمت بالاتر به دلالان می‌فروشند تشریح کرد: دامداری که از 10 سال پیش سهمیه علوفه‌ای می‌گیرد دلیل نمی‌شود که دیگران آن را دریافت نکنند اما اگر دامداری تعطیل شده باشد سهمیه آن قطع خواهد شد. در این صورت اگر دامداری سهمیه دریافت می کند مطمئناً بخش تولید آن فعال است اما سهمیه را به دلالان می‌فروشد که این امر از حیطه اختیارات ما خارج است و نمی‌توانیم کنترلی بر تصمیمات دامداران بگیریم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز